Gå til innhold

frustrert og irritert ... må bare få ut litt ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er jeg bare gravid og sur - sorry :(

Mannen min jobber ei uke tidlig og ei uke med seinvakt, den uka han har seinvakt sitter han oppe ei god stund utover kvelden,natta og sover til rundt kl.10.00 på morgenen. Mens jeg spretter opp med jenta vår som skal i bhg og leverer henne til frokost 08.30 - vet det kansje er en bagatell men jeg skjønner ikke hvorfor han skal bli sur når jeg spør om han kan levere av og til selv om han jobber seint ??? Da får jeg bare tilbakemelding at da kan du ta vakta mi da ... sikkelig usaklige...

Jeg er jo sykmeldt - men blir jo sliten jeg også av og sto opp kl. 06.00 vær bidige mårrå .... mens han bare sover ...

Gud vet hvor mange ganger jeg har diskutert dette med han og bare får slenkt usakligeter tilbake. Her er jeg snill og er hjemme,rydder og holder huset ryddig og reint, han sover og gidder ikke en gang og stå opp for og kjøre sin egen datter i bhg fordi han ikke MÅ stå opp - hærregud jeg blir helt målløs og sliten. Men han er flink til og holde huset vedlike,lage mat og gjøre andre ting. Mener ikke at han ikke er flink med dattera vår men kunne vært bedre til og samarbeide på morgenene.

- uff måtte bare få ut litt frustrasjon ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ja. Det er rart at han ikke førstår at han godt kunne stå opp av og til. Og at han sier at du kan ta hans vakter er bare så vanvittig usaklig og provoserende.

Jeg syns du skal prøve snakke med ham engang til å spørre om han ikke kan være så snill og hjelpe deg med deres barn i allefall et par ganger i uken. Han kan da ikke være så egoistisk at han ikke ser den?

Mannen min var sånn da vi hadde fått vårt første barn. Siden jeg skulle amme rundt kl 06-07 så kunne jeg jo bare stå opp. Jeg gjorde det i flere mnd men så sa jeg at nok er nok. Jeg er oppe og ammer på nettene og står i tilegg opp kl 06 så da kan han være så grei å stå opp etter jeg har ammet sånn at jeg kan legge meg igjen. Mannen min hadde nok ikke tenkt på at det kanskje går ann.

Nå har vi to barn og det er faktiskt ikke så stor sjanse at noen av oss får sove:)

Lykke til

Skrevet

I tilegg så jobber jo faktisk jeg selv seinvakter:) Jeg står alltid opp sammen med mannen min, tar en kopp kaffe, hjelper guttene med klær og bleier og hjelper mannen min å få dem in i bilen. Nå er det han som stort sett leverer dem siden han har bilen og guttene likevel er våkne ved 06:30 tiden men det hadde aldri falt meg inn å sove mens mannen min kaver med bleieskifte og påklædning.

Skrevet

Helt enig i det du skriver - når han har tidligvakt så står jeg også opp og hjelper han. Jeg ordner dattera våres mens han ordner seg selv og sitt.

Skrevet

Hvilken måte har du tatt det opp med ham på? Hva har du latt ham gjøre ifht datteren din før?

Jeg er langtidssyk og har vært det siden svangerskapets begynnelse omtrent. Min man har derfor fått et svært nært forhold til vår datter fra første stund og jeg har aldri blandet meg opp i hvordan han gjør ting. Jeg tør påstå at han kjenner alle hennes sinnelag osv minst like godt som jeg. Min mann vet at jeg blir dårligere dersom jeg ikke får sove en hel natt og at dersom jeg ligger litt utover morgnen, så kan det være fordi jeg har vært mye oppe om natten. Derfor hører jeg aldri noe til det der, men er kjapp til å ta henne hvis han faktisk ser ut til å bli liggende litt lengre og jeg enten er så dårlig at jeg likevel må stå opp eller faktisk er i fin form.

Skrevet

skikkelig dårlig gjort! Min mann jobber også seinvakter noen ganger, og da er det alltid han som leverer. Så legger han seg heller nedpå etterpå han har levert, om han er ekstremt trøtt. (for han også blir sittende våken litt utpå kvelden). men skulle da bare mangle at han står opp og leverer!!

Hvis jeg skal levere står han opp og hjelper oss avgårde på morgenen. vi hjelper hverandre og deler på henting/bringing så godt det lar seg gjøre.

Skrevet

Her hadde han blitt sparka ut av senga gitt!

For her i huset bor det en mann som ikke er faren til gutta mine og han står opp de ukene han jobber seint (jobber 2-1 turnus, altså 2tidlig 1sein) å kjører gutta i barnehagen. De ukene han jobber tidlig står han opp kl 6, mens de ukene han jobber seint står han opp kl 8. Så han får faktisk sove 2timer lengere selvom han står opp å kjører i barnehagen.

Jeg har ikke lappen å kan derfor ikke kjøre i barnehagen selvom bilen er hjemme. Så jeg tar buss med gutta til barnehagen de ukene han jobber tidlig og buss hjem med de seinukene. Har vel hendt et par ganger det året vi har bodd sammen at jeg har tatt buss til barnehagen i hans seinuker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...