Gå til innhold

Noen foreldre er merkelige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboene våre kjøper sko og klær til jenta si som er altfor stort. De syns det er dyrt å måtte bruke masse penger, spessielt på sko når hun kommer til å vokse ut av de uansett og må ha nye.

Jenta er 7 år og bruker 32 i sko, til de som lurer på hvorfor jeg vet det er fordi hun har sagt det selv :)

Men uansett foreldrene kjøper enkelte sko i str 38 for da har hun de i mange år. I 17. mai toget gikk hun med sko som var altfor store. Hun hadde en glipp på 3 cm til helen på skoene. Så fryktelig ubehagelig ut å vasse i de bunadskoene i toget.

Hun har også skøyter, rullesko, rulleskøyter og skisko i str 38, og det er altfor stort så hun har store problemer med å bruke de skoene. Hun er ofte med oss på aktiviteter siden vi har en datter på samme alder så derfor har jeg sett dette for de som måtte lure :)

Er det flere som kjenner foreldre som tenker slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker 36 i sko, så for meg ville dette vært som å bruke 42 istedenfor! Det er jo helt på trynet og jeg har aldri hørt om noe lignende... En ting er å kjøpe str 34, men 38? Det er jo ikke sikkert hun noen gang får store nok føtter til å passe inn i skoene. Må jo være fryktelig ubehagelig, og påvirke motorikken, musklene, ryggsøylen og gjøre henne anspent. Ikke akkurat barnemishandling, men ihvertfall uaktsom oppdragelse.

Skrevet

Dette er både merkelig, og ikke bra for føttene!! Stakkars!

Da får man heller spare skikkelig inn på klær, arve og kjøpe brukt, og evnt litt store størrelser, men SKO, der tuller man ikke altså!

Hilsen barnebarn til skobutikkeier!

Skrevet

Ja, heldigvis gjelder ikke dette joggesko og tøysko. Har lagt merke til at det gjelder sko som ikke brukes like ofte som hverdagssko.

Jeg syns det var helt forferdelig å se henne streve på isbanen i vinter med de skøytene som var altfor store.

HI

Skrevet

Uff, jeg er dagmamma for et barn som egentlig bruker 21/22 i sko men har vasset rundt i vintersko str. 25 siden oktober (og da var føttene hennes enda mindre).. Har sagt fra til foreldrene, men ingen utbytting av sko der nei.

Skrevet

(og dette var de skoene hun skulle lære sge å gå i..)

Anonym 06.59

Skrevet

Det er helt forferdelig at foreldre ser sitt snitt i å spare penger på slike ting!

Skrevet

Ja det er helt grusomt. Vi har desverre ikke mer enn akkurat så ting går rundt hver måned, så jeg kan kke akkurat stille med dobbelt opp av sko heller.

Skrevet

Huff jeg hadde det slik selv jeg da jeg var liten :-D mamma presterte tilogmed å kjøpe et par sko til meg som var over 40, da jeg var sånn 13 år. Nå som jeg er voksen bruker jeg 38/39.

Selv kjøper jeg sko som passer til sønnen min. Jeg vil jo at han skal ha komfortable sko, og ikke noe han kan snuble og skade seg i....

Skrevet

Ja enkelte foreldre skulle aldri hatt barn. Sykt at de forsøker å spare penger på å kjøpe alt for store sko. Når de sparer inn på noe så viktig for et barn som har føtter under utvikling, kan man jo bare tenke seg hva annet de sparer inn penger på som angår barnet.

Skrevet

Spør dem rett ut, om jenta ikke synes det er vanskelig og ubehagelig med alt for store sko?

Skrevet

Samme her! Jeg bruker også 36, og kjøpe 38 til en 7-åring??? Hæ??

Skrevet

Jupp. Mine foreldre var sånn. Ting jeg fikk i førsteklasse passet ikke før i sjette. Før det var det tre lag ullsokker osv som gjaldt. Trenger jeg si at jeg er ram på at mine barn skal ha ting som faktisk passer?

Skrevet

Huff, jeg er også nøye på at det jeg kjøper skal passe og være komfortabelt å gå i. Så jeg får vondt inni meg når jeg ser hvordan det påvirker henne. Hun subbet seg gjennom hele toget, det regnet og skoene falt stadig av.

Kjenner jeg får lyst å snakke med foreldrene hennes, men på en annen side er det en grense jeg helst ikke har så lyst å trå over. Jeg vet liksom ikke hvordan jeg skulle fått sagt det heller. Moren snakker dårlig norsk, så måtte ha snakket med faren hennes som er norsk og det virker som om han er på en helt annen planet. En veldig spessiell type så frykter det ikke kommer til og nå igjennom til han. Og jeg har dessuten ikke noe jeg skulle sagt om deres innkjøp av sko.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...