Let's hear it for the boys! Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Og det lugger godt, kan jeg fortelle. I fire måneder har jeg visst at eksamen i norsk skriftlig er fredag 21. mai. Piece of cake, tenkte jeg. Jeg er best på norsk. Alltid vært det. Jeg legger pennen i veska, dukker opp og får 6'eren kastet etter meg. Yeah, right. I går kjøpte jeg boka. I dag gikk det opp for meg at jeg ikke har gått på skole på fire år og har fått to barn siden da. Hvilket alle vet betyr at jeg har blitt stokk dum. Hjernecellene takket for seg da melkesprengen gjorde entré. Dødsbra.
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Du har vel allerede bomma om du har postkassa inne, eller sofaen ute... Men altså, ja... det er hårda bud, det kommer ikke lenger rekenede på en fjøl. Det var omvendt her da. Strøyk i det meste på vgs, og fikk 6'erene kasta etter meg når jeg gikk på skole igjen for 2 år siden. Lykke til! Du står no
Gjest Sauen og ungene Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 For å roe deg litt: Jeg hadde skriftlig norsk rett før jul. Oppgavene var VELDIG lite knyttet til pensum. Det er valgoppgaver, så du skal velge en av fem-seks oppgaver. Her vil det gjerne være oppgaver ala... tolk en tekst, skriv en ressonnerende tekst, skriv en artikkel om norsk språkhistorie. Det er alltid en oppgave du kan skrive uten noe særlig pensumkunnskap, men på disse oppgavene tror jeg sensor er litt strengere... Så lenge du husker forskjellen på og litt virkemidler i essay, novelle, dikt osv, tror jeg du skal klare deg greit. Om du har tenkt å lese i kveld ville jeg prioritert å lese om dette. På den muntlige delen er det derimot veldig viktig å ha vært igjennom hele pensum.
Let's hear it for the boys! Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2010 Jeg har bomma på det meste i det siste, Palmesus. Heldigvis for meg, som har glemt både kåseri og essay, kan jeg ta med læreboka. Så da er det bare å klinke til! I går gav jeg meg selv lov til å være negativ, men i dag er det law of attraction for alle penga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå