Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Å hente barnet mellom kl 21-23 hver gang det er samværshelg. Jeg er mildt sagt møkkalei å måtte dra det stakkars barnet opp av sengen og inn i bilen hans. Ungen hyler og klamrer seg fast i meg, og dette blir altfor stress for henne. Ikke får jeg beskjed OM han kommer eller NÅR han kommer heller. Er så lei
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Selvfølgelig kan du og BØR du nekte han det! Det er da altfor sent for et lite barn! Visst han ikke kan hente henne før kan han like så godt la være!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Så klart du kan, og bør, nekte noen å hente barnet ditt etter leggetid. Enten får han tilpasse seg barnet og hente på dagen, ellers får han drite i det. Det der går jo ikke...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Oki så jeg får ikke noe bråk ved å "nekte" samvær.?Det er jo ikke intensjonen min, men han vil selvfølgelig tro det. H.I
Gjest ->>- Skrevet 20. mai 2010 #5 Skrevet 20. mai 2010 Ny meglingstime. Dere bør ha en superdetaljert samværsavtale med spesifiserte tidspunkter.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Samvær SKAL være til barnets beste. Dette er åpenbart ikke til hennes beste! Dersom han ikke forstår viktigheten med barn og søvn/trygghet/rutiner, så må du be om et møte på familievernkontoret, og hvis ikke det hjelper, så får du foreslå at enten henter han henne i normal tid, eller så får han kun ha dag-samvær. Ærlig talt, noen fedre tror virkelig at de kan gjøre hva pokker de vil... Hilsen ei med en tufs av en bf:(
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 Jeg vet Han sa først at det var et unntakstilfelle så jeg lot det gå. Men de siste månedene har det bare ballet seg på. Han jobber i byen jeg bor i og er ikke ferdig før kl 22 som regel og da tar han henne med seg på vei hjem(han bor 30 min unna i en annen by) han har da fri annenhver fredag så jeg syns han egentlig kunne kommet på fredag å hentet henne. Men han gidder ikke kjøre omvei sier han. Uff... han skulle hentet henne ikveld men har ikke hørt noe fra han ennå, så da ser det ut til at han blir sen. Jeg har lagt barnet og har egentlig bestemt meg for å nekte han å ta henne med ikveld. Men er redd for at jeg kan bli sett på som vrang hvis han blander inn advokater osv, noe han har gjort før. H.I
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #8 Skrevet 20. mai 2010 Har innkalt til meklingstime tre ganger men han møter ikke opp. Han har ikke tid fordi han jobber så mye sier han. Så har aldri vært på mekling med han. H.I
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #9 Skrevet 20. mai 2010 Huff ja... han bryr seg ikke så mye om hennes behov. Offf....det finnes ikke få dager jeg har sittet å tenkt, hva søren fikk meg til å falle for han. H.I
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #10 Skrevet 20. mai 2010 Ja, sitter med samme følelsen.. Utrolig hvordan "drømmefyren" fort blir til noe annet.. Dersom han prøver å dra inn advokater, så får du be han gjøre det! Det er ingen domstol i norge som kommer til å dømme deg for samværsnekt for at han ikke "gidder å kjøre omvei" på sin fridag! Han tar ikke beslutningen basert på hva som er best for barnet, men hva som er best for han! Og det kommer han ikke langt med. Dessuten så er det ikke samværsnekt, det er beskyttelse av barnets grunnleggende behov for søvn! Har selv nektet bf her overnattinger på bakgrunn av hans manglende evne til å sette barnets behov før sine egne(psykiske problemer bl.a), og han har kommet med en og annen trussel. Da har jeg sagt klart ifra at han kan fint skaffe seg en advokat dersom han virkelig mener han har retten på sin side! Da blir han fort spak.. Jeg håper dere klarer å løse dette til barnets beste. Lykke til:) Klem fra anonym 21.17
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #11 Skrevet 20. mai 2010 Fyttikatta, så ego han er! Hvordan gikk det da, kom han sent i kveld også? Klarte du å nekte? Tenk, så kommer han ikke på meglermøtene en gang!
Superduperduperdupedupdud Skrevet 20. mai 2010 #12 Skrevet 20. mai 2010 Hadde låst døra og sagt at jeg sov. Si du er tilgjengelig på dagtid, og slå mobilen av. Han kan ikke bryte seg inn:-) Ny meklingstime er nok lurt.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #13 Skrevet 21. mai 2010 Hvis han ikke har møtt opp til mekling så bryter jo han samarbeidet da, så da trenger hvertfall ikke du og bekymre deg for at du gjør det ved og nekte han og komme! Er barnet mest hos deg? Isåfall er det du som bestemmer hovedreglene for legging osv, og de må ha pent følge. Si rett ut at det er uaktuelt og hente barnet etter leggetid, da får han vente til neste dag. Du har merket at det påvirker barnet på en negativ måte, noe som ikke er holdbart. Klem
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #14 Skrevet 21. mai 2010 Jeg er absolutt ingen fan av å nekte far samvær, men her må du sette hardt mot hardt! Nekt faren å hente ungen etter leggetid, dette er utrolig forstyrrende og stressende for barnet. Din jobb som mor er å sørge for barnets beste, gjør jobben din! Innkall til ny mekling, om han ikke møter opp eller "gidder" å ta seg "brydderiet" med å sette barnet foran seg selv så vil jeg påstå at han er uansvarlig og derfor ikke bør ha samvær som involverer overnatting, om han synes det er for mye "bry" å bare ha ungen til samvær på dagtid så har han tydelig ingen interesse av å ha barnet til samvær. Jeg oppfordrer til samvær i så og si alle tilfeller så sant dette ikke medfører ulempe eller ubehag for barnet, men barnet ditt har tydeligvis ikke godt av dette og da er det din jobb som mor å sette en stopper... Om barnefar har problemer med at du setter ned foten, anbefal ham å ta kontakt med advokat... Han kommer ingen vei når han ikke setter barnets behov først.
Anne-B. Skrevet 21. mai 2010 #15 Skrevet 21. mai 2010 Om han ikke har møtt til mekling, så har dere ingen underskrevet avtale et sted. Derfor skal ikke du styre med dette samværet på egen hånd, for han vet jo tydelig av å utnytte at dere tar dette på privaten. Stol på magefølelsen og nekt samvær, men gjør det i samarbeid med feks. familievernkontoret, fortelle dem hvordan situasjonen er, slik at de vet hva som foregår. Så har du ditt på det rene.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #16 Skrevet 21. mai 2010 Man må ikke ha vært i mekling for å skrive samværsavtale. De kan like gjerne ha laget en privat avtale.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #17 Skrevet 21. mai 2010 Jeg fikk mld halv tolv igår kveld om at han måtte jobbe utover natten så da kom han idag istedenfor. Så det er jo bra det, men uansett skulle ønske det var mulig å få beskjed litt i forveien om han kom den dagen eller ikke. Er så lei av at han sier han kommer torsdag så kommer han fredag, eller at han sier han kommer fredag og så kommer han ikke i det hele tatt. Skulle ønske jeg kunne få hvertfall 24 timers varsel om hvilken dag han kom. Jeg vil jo forbrede barnet mitt på om hun skal til far i helgen eller ikke. H.I
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #18 Skrevet 21. mai 2010 Jeg har hovedomsorgen ja. Hun er hos han annenhver helg, men det går jo opp og ned. Mange helger han plutselig ikke kan pga jobb, viktig fest eller noe annent. Og jeg har aldri laget noe bråk av det, for barnet mitt er bare glad for at hun blir igjen hos meg, og jeg elsker jo å være sammen med henne siden jeg jobber fulltid i ukedagene. Så en ekstra helg med henne er bare bonus for meg. Men problemet er at hun tar mer og mer avstand fra han ved at kommer og går som han vil og det er jo ikke positivt. Men kan jo ikke akkurat nekte han å jobbe og tvinge han til å ha samvær heller. Han sa at dette var midletidig og ingen varig situasjon, så jeg trodde det var snakk om noen få uker. Men uker har blitt til måneder og slik har det bare ballet seg på. H.I
Anne-B. Skrevet 21. mai 2010 #19 Skrevet 21. mai 2010 Ja, det er sant, det kom jeg jo på etterpå. Har jo hatt privat avtale om det selv, men det funka ikke.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2010 #20 Skrevet 21. mai 2010 Vi har jo en slags muntlig avtale om at han skal ha henne annenhver helg, og det har vi hatt siden hun var 1 år. Men han har brutt denne avtalene så mange ganger at jeg ikke har tall på det. Veldig frusterende fordi han prioriterer jobben foran alt. Barnet mitt har sagt at hun ikke vil være hos han fordi hun er sjalu på lillesøster. Da jeg tok dette opp med barnefar innrømte han at lillesøsteren hennes får mer oppmerksomhet fra han fordi han er liksom så vant med å gi henne det, siden han bor sammen med henne. Og han sa at han kom aldri til å få et så nært forhold til vår datter som han har med sin yngre datter. Da føler jeg at han på en måte allerede har bestemt seg for at hun er satt på andreplass for alltid. Istenfor å dele førsteplassen med sin lillesøster. Han sa også at når hans yngste barn var borte 1 uke fra han hos familien til samboeren hans, så hadde han skikkelig vondt inni seg og savnet henne. Men slik følte han det ikke med vår datter, for han så ikke henne så ofte. Etter at han sa dette hadde jeg mest lyst til å slå han. Får så vondt av barnet mitt som på en måte blir "oversett" der borte. At hun bare er i veien liksom. Men jeg kan jo ikke nekte samvær på grunnlag av dette, selv om ungen gjør hva som helst for å slippe å dra dit. Hun "faker" magevondt, kvalme osv for å¨slippe å dra. Føler meg veldig låst som hovedomsorgsperson her. Barnet har rett til samvær med sin far, ferdig bom basta. Den loven der tar ikke hensyn til noe annent. Jeg skulle bare ønske han elsket henne like høyt som sitt andre barn. Jeg skulle ønske han gjorde alt for være sammen med henne mest mulig. Men hun har hvertfall en stefar som behandler henne som sin egen, og jeg vet han elsker henne og gjør alt for at hun skal ha det bra. Er bare så synd at hennes far ikke klarer å gjøre det samme. Min samboer tar seg fri for å følge henne på arrangementer i barnehagen(dersom jeg ikke får fri fra jobben) mens far som jeg har spurt hundre ganger om han vil stille opp, aldri har gjort det. Nei off er bare så oppgitt idag han forstår ikke at han sårer det beste han har. En dag så bestemmer hun faktisk selv hvor mye hun vil være hos han, og jeg vil faktisk ikke at han skal miste datteren sin. Hun gir så mye kjærlighet,omsorg og lykke i mitt liv, og skulle så ønske hennes far kunne få øynene opp å få oppleve det samme H.I
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå