Venja Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Baker alltid det samme gamle.... Har lyst å lage noe nytt så kom med forslag.
Gjest Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Gulrotkake? Ostekake? Ikke godt å vite når vi ikke vet hva du alltid baker
MissB&babyM Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Å,jeg vet om en fantastisk god kake.Lagde den her forleden og den var så lett!..Sjokoladepavlova:) Vet ikke helt hvilken kaketype du ville lage,men kan gjerne gi deg oppskriften eller så står den i det nyeste nr av vakre hjem og interiør..
*Rutletutt* Skrevet 20. mai 2010 #5 Skrevet 20. mai 2010 Min soleklare favoritt er snickerskake:-) Andre favoritter er gulrotkake, krydderkake, kanelkake og ritzkake.
Venja Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2010 Den høyrtes veldig god ut. Tar gjerne i mot oppskrift!
MissB&babyM Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 Det er marengsbunn med kakao og mandelflak:) ett lag vispet kremfløte og friske bær på toppen...Mmmm:) Det er veldig søtt,men veldig godt:) 7 egg 5 1/4 sukker saft av en halv sitron 2 ss kakao 50 g mandelflak Topping 4 dl kremfløt 3 melis 1 l friske bær Sett ovnen på 130 grader. Bland eggehvite,sukker og sitronsaft. Visp marengsen kraftig for hånd over vannbad til den oppnår 65 grader. Marengsen skal tykne. Ta marengsen av varmen og fortsett å vispe med miksmaster til den er kald. Bland forsiktig inn kakao og mandelflak. Stek i 55 min. Pisk fløten og ha i melis. Bre utover marengsen og ha friske bær over. Dette er oppskriften i bladet,vet ikke hvor viktig det er at marengsen er over vannbad.
erteposen + 4 Skrevet 20. mai 2010 #8 Skrevet 20. mai 2010 I helga lage jeg Pavlova med jordbær og raspet hvit sjokolade over. Populær den, og jeg er ingen kakebaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå