Gå til innhold

Noen som har gått lenge med 3 cm åpning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk konstatert av jm i dag at jeg er svært moden - med 3 cm åpning... Noen erfaringer med hvor lang tid det kan ta til fødsel? Trenger kanskje å jekkes ned litt nå - innbiller meg at jeg føder når som helst...hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, kjenner meg igjen. ble strippa til 3cm i går kl.11...masse kynnere på kvelden, men de bare lurer meg hver kveld. Ingen tegn til at noe skjer i kveld heller. Er i samme båt som deg, tror jeg må jekkes ned litt her også :S

Skrevet

Hvor vonde er kynnerne dine? Tror nemlig det er noe på gang her...de er ihvertfall veldig vonde...og kommer og går rimelig regelmessig...varer i underkant av 1 min.... Er så vonde at jeg ikke klarer å sitte eller ligge, må opp og gå...

Skrevet

Jeg ble målt til 2 cm forrige onsdag. Ble tøyd til 3 cm på tirsdag denne uka. Hadde endel kynnere på tirsdags kvelden og nå er det som mens-smerter i ryggen men ingen rier... Var så klar for å føde nå så hvis jeg må vente i 14 dager (har termin på onsdag) så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...

Skrevet

Det der høres helt ut som mine rier sist gang:):)

Klarte ikke ligge måtte stå.

2 timer etter det startet slik vondt, var lille tulla ute:)

Lykke til!!!

Skrevet

Men var dine kynnere på kvelden vonde? Mens-smerte-vonde?

Skrevet

Jeg hadde i forkant ganske bra tak, men mer som menssmerte tak. Da riene startet var de mye vondere og jeg klarte ikke ligge nede i det hele tatt. Akkurat som deg. Da var jeg heldigvis akkurat kommet på sykehus, så jeg fikk klyster og tjohei så satt det i gang i en kjempefart. Ta tiden på riene dine nå, og kom deg inn for en sjekk. Ring føden. De fester måleinstrumenter på deg og har tatt en test i løpet av 30min.

Ååååå misunnerlig på deg!!!

Tror du er i gang nå:):)

Lykke til, og hold meg oppdatert hvis du klarer:):)

Skrevet

Gikk akkurat ei veke med 3 cm. Var og veldig moden. Jordmor sa at eg kom til å føde når som helst, så det blei ei lang veke;)

Skrevet

Takk for svar.

Har aldri talt rier før - forrige gang startet det med vannavgang, og jeg var allerede på sykehuset når riene startet... Da hadde liksom personalet der kontroll på telling og alt...hehe...

Jeg får ringe føden etterhvert... De er blitt litt mer uregelmessige nå, men er stort sett 5 min mellom hver... Men de er forholdsvis korte - noen varer bare 30 sek nå....

Skrevet

Ååååå så spennende!!!

Skrevet

Uff, ikke noe kjekt da...kjipt å få "forventninger" og så måtte vente...

Jeg håper bare at dette utvikler seg snart...fortsatt 2-3 rier på 10 min....varighet 40 sek i gjennomsnitt... Bør det ikke snart bli lengre varighet på riene? Er så redd dette skal stoppe opp..... vil gjerne få ut lillegutt snart...

Skrevet

Jeg gikk lenge med åpning i forrige svangerskap, og denne gangen også har jeg hatt åpning lenge (2-3 uker). Har periodevis kynnere som gjør litt vondt, men langt fra rievondt........ Har hatt småblødninger som legen mente var tegningsblødning for en uke siden - men sitter her enda HØYGRAVID med mage som holder på å sprekke!

Skrevet

Er forresten 39+3 i dag

Skrevet

Jeg har mer sterke kynnere, uten så mye mensen smerter. Men lenge varer de, ca i overkant av 1min. Men i kveld har det ikke vert så mye. Har hatt et par som presser litt nedover, så det er vel falske rier...

Forrige gang begynte regelmessige kynnere på kvelden og om morgenen var gutten ute. så det er litt uvant for meg å bare ha falske rier, uten at noe mer skjer. Klikker snart.

Håper det er noe på gang hos deg da :) Krysser fingrer og tær ;)

Jeg er så skoffa hver morgen jeg våkner "er jeg her ennå?"...Det tenker jeg vel i morgen også tenker jeg. Hadde passet perfekt hvis h*n kommer i natt, for svigermor er på besøk for å hjelpe med storebror (maen jobber og jeg på krykker).

Nei, orker ikke håpe engang ;(

Skrevet

Kynnerne på kvelden etter tøyingen var vonde, vil si de var som sterke mens-smerter. Satt mest i korsryggen. Jeg tror kanskje jeg er igang i dag da... tør nesten ikke håpe...

Skrevet

Lille gutt kom inatt kl halv fire. :) :) :)

Skrevet

Så koselig!!

Det var det jeg visste:):)

Var sååå veldig likt meg første gang.

Gratulerer!!!

Skrevet

Kanskje ille å si det men godt å lese at noen er i samme båt. Jeg er 8 dager over termin i dag, fikk vite hos jordmor på tirsdag at jeg hadde 3 cm, og tynn. Hun fikk tøyd til nesten 4 cm. Var sikker på at jeg skulle føde den natta men sitter nå her enda og nå er jeg så sliten av å vente.

Hadde skikkelig mensmurringer i ryggen i hele går kveld men det er ikke i tak, de bare murrer konstant liksom... Så nå gjør jeg alt for å tenke på andre ting for jeg orker ikke denne endeløse ventingen. Planter blomster og surrer rundt her i sommervarmen, får prøve å nyte tiden men det er jo ikke så lett når man egentlig bare vil ha babyen ut :-)

Skrevet

Og gratulerer så mye til deg Glede! som har født :-)

Skrevet

cecilie_86 *FØDEKLAR*: vi får trøste oss med at siden vi har 3-4cm åoning så kan ikke fødselen ta så hiiimla lang tid når den først setter i gang ;)

Skrevet

sist svangerskap gikk jeg og vaer helt moden og avflatet og med 4 cm åpning. men fødselen tok jaggu meg 26 t da den stoppet opp mellom 5 og 6 cm.. Kjipt. Men det 4 første cm var uansett smertefri og behagelig da=)=

Skrevet

åh...d var jammen litt av et slag å få i tryne, hahaha. Da gidder jeg ikke håpe på at det går raskt engang, haha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...