Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry, men må bare få det ut...

Jeg har to mnd igjen å det føles ut som en evighet, jeg har en STOR unge i magen i følge lege og jordmor. Jeg føler at jeg ikke får puste, bare det å sitte er et stort problen, da det føles som om ribbeina presses oppover UBEHAGELIG.. ! Har hatt kronisk tett nese nå i tre mnd, ikke bare sånn litt tett, men totalt tett slik at man rett å slett får hetta og får klaus. Må ta nesespray hele tiden, som man da helst ikke skal.. Å nå i tillegg så har pollenallergien min slått til for fult, å de medisinene jeg gikk på sist jeg var gravid er seff på vei ut av produksjen, så om jeg skal ta medisiner må jeg ta noen man bare blir helt sinnsykt trøtt av. Å det vedt jeg ikke om jeg orker, så har ikke hentet de enda.. Jeg har store problemer med bekkenet, VONDT.. auauau... Får ikke gjort hus arbeid som jeg så gjerne skulle gjort, føler alt raser rundt meg.. Å i tillegg har jeg en liten frøken som er i tre års trass om dagen, HERLIG må jeg si.. Huff.. Å nå som varmen har kommet tror jeg at det klikker, renner vekk... Disse mamma klærna er tragiske å jeg føler meg elendig :( Hvorfor har alt sommertøy denne tøybetan over mage som strammer å gjør alt eksta varmt.. Huffamei, dette er ett skikkelig klage/Syte innlegg men måtte bare få det ut på en måte, vil ikke skylle dette nedover hodet på samboeren heller.. Han får nok annet stakkars.. Noen fler enn meg som har det litt tøft om dagen? Eller har noen oppmuntrende ord.. Trenger det sårt nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, litt mange skrivefeil her ser jeg, men sånn blir det når en er oppgitt å skriver litt fort.. ;)

Skrevet

Har ikke noe trøstende, for jeg tenker selv at 2 mnd er lang tid, hehe

Men det er godt at du kan få det ut her!

Har ikke hatt det så ille, selv om jeg er sykemeldt, men plutselig i løpet av et par dager har jeg blitt så veldig gravid.... Har hatt liten mage hele veien, men det at magen ikke går noe ut i bredden, gjør at plassen oppover begynner å minke. Skjønner ikke hvor magesekken og lungene min er blitt av, for det er ikke plass der de pleier å være, for å si det sånn...

Har gått fort til nå, fordi man har nok å gjøre med et barn fra før, men nå har jeg vært sykemeldt i flere uker og kommet til et punkt hvor tiden står stille.

Samtidig er det bare 8 uker igjen!!

:-)

Men det er lov å bli lei. 9 mnd med å ikke fungere slik man er vant til er lenge. Selv om premien er flott :-)

Skrevet

Jeg kjenner det godt igjen. 9 uker igjen - magen sitter høyt oppe og det kjennes periodevis som om jeg ikke får puste. Synes også jeg blir fort mett, av typen stappmett, men etter vektkontrollen i dag er det åpenbart ingen fare (GRRR). Har hatt tendens til bihulebetennelse siden februar og sliter enda med tett nese (du kan få kjøpt neseskyllingshorn på apoteket og skylle nesa med saltvannsoppløsning - er et must for meg!!) Også har vi halsbrann og lav blodprosent, søvnproblemer osv. Men vi holder da ut 8-9 uker til:-)

Lykke til - hold motet oppe:-)

Skrevet

Jeg fikk akkurat litt luft feil vei i halsen når jeg satt og la plutselig merke til at jeg ikke kunne hoste det opp ordentlig fordi magen var i veien... føler jeg begynner å bli veldig stor plutselig og jeg er bare 28 uker på vei :( Og bekkenet krangler, korsryggen holder på å ta livet av meg på jobb, kynnere som går i et og så har jeg såååå lyst på en stor kald utepils :) . Føler som jeg syter veldig mye for tiden og lurer på om samboer holder ut sammen med meg. Skjønner deg godt at du syter!

Men angående allergi. De har faktisk sluttet å gi gravide første generasjons medisiner som vi blir trøtte av.

Print den her ut og ta med til legen eller i apotek.

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2009/05/16/gravide-kan-trygt-bruke-al/index.xml

Kanskje det hjelper litt!

Skrevet

Off forstår deg godt, men trøst deg med at når du føler deg på bunn, er det bare en vei videre....og det er oppover :) Du får deg nok snart en opptur, stå på det går mye raskere enn du tror :)

Skrevet

Godt å se det ikke er bare meg som er litt lei, å sliten av det hele akkuratt nå :o)) Kost at dere bryr dere :)

Teknomor: Tusen takk for info om allergimedisin, det viser seg at jeg akkurat den ene allergimedisinen som de anbefaler liggende i skapet her :o)) Da slipper jeg å gå mega trøtt i de neste to mnd :o)) Det var godt..

Skrevet

Takk for gode ord :o)) Gjør meg litt gladere her kjenner jeg :) Snille dere er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...