Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nettopp på do og da kom det blodaktig slim når jeg tørket meg. (sorry detaljene) Regner med at dette var slimproppen... Hvor lang tid i forkant er det vanlig at slimproppen går?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre ingen fasit svar på det. Slimproppen kan faktisk gå mange uker i forveien, det kan dannes ny slimpropp, den kan gå timer før fødselen starter eller dager. Det kan også være at den ikke går i det hele tatt før under fødsel. Helt individuelt. Hvor langt på vei er du? Er du rundt termin, KAN det være et tegn på at noe er i gjære snart, men de eneste sikre tegn på nært forestående fødsel er regelmessige rier eller at vannet går. Sorry!

Skrevet

Jeg er i uke 36, og kunne godt tenkt meg å vente minst en uke eller to til før noe skjer! :) Har lest litt på nett nå og noen steder står det at en bør ringe føden dersom en har blodspor i utfloden. Her kom det litt blodaktig slim - skal jeg ringe da?

Skrevet

Bare ring hvis du er engstelig. Alltid bedre å ringe en gang før mye enn en gng for lite. Men litt blod i utflod, er helt vanlig og ikke farlig. Iallefall hvis blodet er i slimet slik du beskriver.

Skrevet

takk for svar Curlysue. Jeg avventer og ser litt. Fikk litt panikk nå for det som ikke er i hus. Har hvertfall fått satt på en klesvask med babyklær. :)

Skrevet

Hei benelen!

Jeg skrev selv et innlegg om det samme i begynnelsen av uka, da slimproppen min gikk på søndag. Det så akkurat slik ut som du beskriver (blodaktig slim i truseinnlegget). Jeg er også 36 uker på vei. Var hos legen på onsdag og nevnte dette for han, da sa han bare "ja, da blir det baby innen 14 dager" og smilte.

Men, tilbakemeldingene jeg fikk her inne tilsa at det varierer veldig. Jeg ringte ihvertfall ikke føden, da legen min tok dette helt med ro tenkte jeg at det ikke var noe "farlig". Jeg også håper han drøyer litt til med å komme ut, et par uker til hadde vært ok. Førstemann kom 1 uke før, så vi får bare la tiden vise :-)

Spennende tid framover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...