Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Fikk ikke til ammingen desverre. Og har nå gitt opp å i det hele tatt prøve. Jenta mi er 2 mnd og skal begynne med erstatning i tillegg til utpumpet melk. Men da bare flaske. (mest morsmelk) Hvordan er det med spiserutinene deres, dere med barn på samme alder? Samme tid og mengde hver dag? Følger dere slavisk det som er anbefalt mengde eller får babyen mat når den er sulten? Her så er det mindre mengder om gangen, men oftere mating. Står på pakka 100-160 5-6 ganger i døgnet. Men jeg mater oftere. Vil hun ha mat så får hun mat, lar henne ikke ligge å skrike til neste mating fordi nå har hun bare 2 måltider igjen dette døgnet. Det er vel ikke feil det? Eller må jeg være strengere på det? Og må jeg ha maltekstrakt i erstatningen når hun får mest morsmelk? Dette ble langt, og kanskje litt rotete, men håper på svar uansett
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Nei, det kan jo ikke være noen her inne som ikke ammer ungen til den er minst 10 år. Husk hvor du spør Skulle gjerne hjulpet deg, men jeg ammer enda. (han er 4 mnd)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 vi brukte mme fra første stund for fikk ikke til amming.. men vi lagde vel 5 eller 6 flasker som han spiste på en dag. her var han i værtfall veldig fornøyd med mat mangden å spiste så å si vær 3 time, untatt natta. det var variert der hvor ofte han voknet den første tiden da, men det gikk vel mellom 3-5 timer. så blir jo ikke samme tid på døgne vær dag han fikk mat.. Men vi blandet det som sto anbefalt på pakken å når vi merket " økedøgn" så spiste han opp alt å var sulten igjen etter ett parr timer.. da økte vi melke mengden å gikk igjen til bake til vær 3 time. Nu har han vært en forferdelig snill unge da å mating var ikke nå problem her! Vi brukte å malt i vær flaske å hadde heller ikke problem med hard mage. Nå vet jeg ikke hvordan det blir siden du skal gi mm i tillegg , men det er værtfall min erfaring med mme!!!
Dunder Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Jeg kombinerte pumping og mme da datteren min var liten. Det er litt forskjell på de som kun gir mme og de som kombinerer med mm. For næringsverdien i morsmelk varierer litt fra dag til dag, så det blir vanskelig å beregne nøyaktiv hvor mye barnet trenger. Vi ga mat når hun virket sulten, og hadde ikke noe spesielt system - i begynnelsen varierte det veldig, men etterhvert holdt vi oss til ca. hver 3. time. Datteren min spiste alltid mer enn det som stod anbefalt, men hun ble jo veid og målt på helsestasjonen, og hun var innenfor det hun skulle være. Vi prøvde oss frem med maltekstrakt. Var hun hard i magen økte vi osv. Vi brukte bare maltekstrakt i de flaskene det var mme i. Ettersom hun bare er 2 måneder, så kan det bli litt ujevn spising. Sannsynligvis vil hun spise mer og sjeldnere etterhvert. Er du usikker på om hun spiser for mye, kan du ta det opp når du veier på helsestasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå