Gå til innhold

Hva skal man ha i vogna til en august baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal man ha i vogna til en august baby?

Voksi pose + ???

eller

Dyne + lammeskinn???

eller???

Synes dette er veldig vanskelig jeg, håper noen vil hjelpe en førstegangsfødende.... :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lammeskinn i sommervarme er en perversjon, samme hvor økonøstefantastisk noen måtte overbevise deg om at det skal være. Utprøves enkelt ved å selv bruke et lammeskinn i bilsetet ditt (uten aircon i bilen vel og merke) sommeren gjennom.

Voksipose høres også grisevarmt ut for en augustbaby.

Jeg stemmer for bomullslaken/-teppe under og lett dyne som byttes ut med lett teppe når det er skikkelig varmt.

Med forbehold om at du kan få en skikkelig frossenpinn eller en glovarm baby, men da er det langt billigere å ha kjøpt et par bomullsgreier fra før av og eventuelt investere i ullen etter hvert.

Skrevet

Vi brukte lammeskinn i vogna, funket fint for oss og babyen! :)

Samt et lett og luftig teppe og dyne som vi la vekk en del da.

Skrevet

Lammeskinnet skal regulere varmen på en bra måte - MEN - det må være korthåret! Er det langhåret er det ikke rart om det blir varmt.

Det går jo an å prøve seg fram, du kjenner jo om babyen blir for varm.

Selv skal jeg ha førstemann i Juli, og har korthåret lammeskinn fra nøstebarn Skal ha i bomullspledd, ullpledd, fleecepledd, tynn eller tykk dundyne - alt etter temp. Skal ikke ha på tassen noe mer en body og evt. strømpe/ sparkebukse og bomullslue.. Men som sagt alt etter temp, så du må nesten se det an.. Voksipose blir det vel ikke før i sept. okt. Det kan være varmt hele august.

Skrevet

Har hatt to septemberbabyer i Nord, og begge trengte bare bomullslaken og tynt vognteppe til ut i oktober, og ikke var det varme septembermnd heller. muligens jeg har hatt varme babyer, men jeg kunne ikke ha hatt på de mere. De lå i strømpebukse, body og en tynn ulldress over (og votter og lue selvfølgelig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...