Gå til innhold

Samtale mellom to venninner, kjenner jeg blir lettere irritert!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

"S" har to barn og "T" har et barn, men vil ha en til ganske snart :

T: Vi skal prøve, jeg må bare få meg en jobb, å jobbe litt først så jeg har rett på foreldrepenger.

S: Ja, du må bare få deg en jobb, og sykemelde deg med en gang så får du penger!

Kjenner jeg blir mektig irritert altså!!!

Der sitter jeg som jobbet 100% helt ut, og begge de sykemeldte seg da de var gravide. De hadde "bekkenløsning" Dvs. "jeg sa bare at jeg hadde vondt der og der, og orket ikke jobbe mer" ÅÅÅÅÅÅÅ! Folk ass!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer.

Du fortjener virkelig en diplom for ditt brennende engasjement.

Skrevet

Kjenner jeg blir lettere irritert av deg jeg. Supert at du har vært i fin form og kunne jobbe hele veien. Ikke alle er det. "Bekkenløsning"? Det er ikke bare å si at man har bekkenløsning. Det skal mye utredning til og i tillegg behandling opptil tre ganger i uken, gjerne i lang tid etter fødsel. Fødselen blir tyngre og vondere og det er lengre rekonvalansetid i ettertid.

Personlig skulle jeg mye heller ha vært i arbeid hele svangerskapet enn å slite med det jævla bekkenet i åresvis.

Hilsen en med kronisk "bekkenløsning"

Skrevet

Å sørge for å tjene opp rettigheter til foreldrepenger før man blir gravid, ser jeg ikke noe problematisk med. Det er jo bare sunn fornuft.

Å "sykmelde seg" fortest mulig fordi det er lett å overbevise legen om at man har plager når man er gravid, er selvfølgelig moralsk forkastelig. Uten at det betyr at det er noe galt i å bli sykmeldt som gravid om man faktisk er syk.

Skrevet

Men hvis de bare har jugd på seg bekkenløsning blir ikke fødselen tyngre og vondere av den grunn hvertfall. Og det skal ikke mye utredning til, jeg ringte til legen og sa at jeg hadde det og fikk henvisning og sykemelding.

Skrevet

Ei annen venninde av meg hadde bekkenløsning, og ble sykemeldt med god samvittighet. Og det skjønner jeg, jeg hadde et problemfritt svangerskap og ble derfor ikke sykemeldt og ville jobbe fult ut.

Men disse to hadde "bekkenløsning" altså de var helt fine, men hadde ikke lyst til å jobbe bare. Så de sa det til legen, og vips så fikk de "fri" til å sitte å drikke kaffe dagen lang!

Og hun skulle bare få seg jobb, for å sykemelde seg med en gang.

HI

Skrevet

Jeg er helt enig med deg HI.

Og akkurat slike personer lager problemer for andre gravide som faktisk HAR plager. "Alle" gravide blir uglesett hvis de blir sykemeldt siden det er så mange som får sykemeldig uten grunn.

Graviditet i seg selv er faktisk ikke en sykdom, og litt problemer må en regne med. Men noen tåler verken å bli litt trøtte eller litt vonde i ryggen.

Jeg snakker ikke om de som faktisk får mye plager, og de tror jeg vet med seg selv at de ikke gjør noe "feil", og sykemelding er selvfølgelig helt på sin plass.

Men f.eks sykemelde seg pga "bekkenløsning" for så å springe rundt på oslo city på shopping maaange timer til dagen blir feil i mine øyne. Og DET er faktisk ikke uvanlig. Og, noen leger gir ut sykemeldinger uten å tenke over det.

Skrevet

Er så ufattelig skremmende mange gravide som bare legger seg ned med en gang de tester positivt. Flaut for oss som står på.

Graviditet er ingen sykdom!!

Skrevet

Ganske utrolig at noen leger er så "enkle" å overbevise. Det er nok ikke barebare å fake en bekkenløsning, her er det legene som er slappe. Jeg synes det er kvalmende at noen så enkelt kan sykemelde seg fordi de ikke gidder å arbeide.

Jeg har tatt ut ferie de siste ukene i svangerskapet før permisjonsstart fordi jeg synes det er ekkelt å bli uglesett når jeg er gravid og sykemeldt. Har bekkenløsning og kunne sykemeldt meg i stedet, men velger altså heller å bruke ferieukene jeg har igjen.

Skrevet

Jeg hadde veldig bekkenløsning selv i mitt svangerskap.. ble sykemeldt... men har aldri blitt utredet for det..heller ikke fått noen behandling..

Så det er vel ganske lett for hvem som helst å skaffe seg sykemelding tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...