mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 føler meg så dratt mellom samvittigheten og fornuften. jeg var sykmeldt fra 6mai til 15 mai fordi jeg er så sliten. første jeg fikk høre når jeg kom på jobb igjen om tirsdagen var at det er ikke normalt å være så sliten så tidlig ( 21+2) og at ho kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle klare meg når jeg blir ortlig gravid når jeg sliter alt nå. da jeg var sykmeldt forsvant hodepinen, smertene nedest i magen forsvant nesten helt. nå når jeg er tilbake på jobb har jeg konstant hodepine, skikkelig mye kramper nederst i magen spesiellt på jobb, det gjør vondt i korsryggen og i bekkenet når jeg sitter i kassa, (er overflytta til å sitte i kassa da jeg ikke klarer å stå og gå på det harde gulvet lenger. føler egentlig mest for å grine, jeg vet at jeg burde sykmelde meg igjen så det ikke går galt med lille gullet mitt, men jeg er redd for å ringe å si jeg ikke kan komme på jobb i morra da det nå er pinse og en hektisk helg på butikken. vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre lenger.
pittbull*fødeklar* Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 jeg syns du bare skal ringe på jobben å si at du ikke kommer fordi du ikke er i form... hva som feiler deg og hvorfor det har ikke de på jobben din noen ting med... du skal KUN tenke på deg selv og lytte til kroppen din. Jeg går gravid for andre gang nå og har egentlig vært i kjempe bra form, men var borte to uker for litt siden. Jeg var rett og slett alt for sliten til å gjøre noe som helst... du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du tar vare på helsa di for både deg selv og barnet ditt. Hadde jeg vært i dine sko så hadde jeg ringt med en gang og sagt at jeg var syk... så får sjefen din ta det problemet om hvem som skal komme på jobb i steden for. det er ikke noe du skal bekymre deg over. Men skjønner selvfølgelig at du får litt dårlig samvittighet, men det trenger du ikke ha... Håper du finner ut av deg og at det ordner seg for deg:) Lykke til
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2010 sendte melding nå til ho som har ansvaret i kveld siden sjefen er gått for dagen. forklaret ho situasjonen ( ho her er veldig forståelsesfull ang dette) og spurte om ho kunne se på listen om det var mulighet for å få noen til å jobbe i helga. det er i hvertfall ett lite steg. så får vi ta det der etter når jeg får svaret.
HELomvending Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Ja, vettu hva... Først må jeg jo si at sjefen din er ei real hurpe. Som påpeker dette at du er sykemeldt, og hvordan det skal gå med deg senere i svangerskapet, det får deg til å virke som ei sytete pingle, og det syns jeg er skikkelig dårlig gjort av henne. Et svangerskap krever ulikt av hver og enkelt, noen kan jobbe frem til permisjon, men du må huske at dette er ikke flertallet. Jeg har selv nå vært sykemeldt i snart 7 uker nå (huff..) pga høyt BT. Jeg slet med hodepine som deg, og gruet meg veldig til å gå til sjefen. Jeg var da bare 18 uker på vei... Og jeg fikk så dårlig samvittighet, og begynte derfor å jobbe igjen etter 4 uker, og fikk meg en skikkeig smell og ble innlagt til obervasjon, det var ikke no morro.. Nå vet ikke jge årsaken til din første MA, men ta vare på deg selv og lille bebin din, det er INGEN andre som gjør det for deg, og det er ingen som takker deg om det skulle gå galt.. Så LYTT til kroppen din, den har tydeligvis alt for mye å jobbe med allerede, du har ingenting på jobb å gjøre!!!! Snakk med legen din, han/hun skjønner helt klart situasjonen din, og vil nok heller ikke ha deg tilbake på jobb, og så kan sjefen din suge seg i ræva. (= Det skal ikke være et helvette å gå gravid... Lykke til! (=
Sesilia Skrevet 20. mai 2010 #5 Skrevet 20. mai 2010 Enig med de andre - tenke på deg og baby først!! Ser du har en ma, kanskje ekstra viktig å passe ektra godt på deg selv da? Og så har jeg lært en lur ting: Ting som dette skal ikke gi deg skyldfølelse, alvorlige ting som å stjele skal gi deg det! Og si nei uten å oppgi en grunn! Bare si nei, du kan ikke! Hehe, dette har i alle fall vært sunt for meg som får så dårlig samvittighet hele tida når jeg sier nei eller ikke orker å gå på jobb en dag... Og husk: Det er legen som sykemelder deg, ikke deg selv! Så når legen sier at du er dårlig nok til å få en sykemelding, er det ingen som kan komme og si noe på det... Vet ikke om du fikk noe ut av det her, men i alle fall: Lytt til din egen kropp først og fremst! Dette er en kjempe viktig og super tid som ikke kommer tilbake - ta kontroll over den! Lykke til!
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2010 det gikk i orden så jeg slipper å jobbe denne helga, så i morra skal jeg ringe legen i teleforntiden å prate med han ang sykemelding. jeg vet ikke med sikkerhet hvorfvor jeg mista sist. men jeg pressa meg selv veldig langt på jobb pga hadde ikke samvittighet til å sykmelde meg midt på sommeren når de ikke hadde andre til å steppe inn i den jobben jeg gjorde da. så jeg skulle bare holde ut litt til mens jeg telte uker og dager til ferie. så samme dag jeg gikk ut i ferie fikk jeg en blødning og dagen etter ble det konstantert ma, jeg var da 13 uker på vei.
Spinella Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 Det er jo normalt å være sliten når man er gravid, men har legen din tatt prøver av deg for å finne ut hvorfor du er så sliten? Jeg var nemlig hos legen min her om dagen, fordi jeg er så ufattelig sliten hele tiden, og da tok de masse prøver, for å finne ut om jeg mangler jern, eller b-vitamin eller om det er noe annet som kan tappe meg for energi. Dette var ikke akkurat det du spurte om, men bare et lite tips som kanskje kan hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå