Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Jeg tenker på å ta fulltidstudie, altså være på skolen hele dagene i uka. Holder det, eller må jeg bruker mer tid i uka? Har to barn... Hvordan er det å studere med barn? Jeg har førskolelærerutdanning fra før av, men føler jeg valgte feil..
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Husk at det på de aller fleste stedene er MYE obligatorisk undervisning og man har derfor kanskje ikke så mye tid til å sitte på lesesalen på dagtid som på andre studier.. I tillegg er det mye praksis hvo rman jobber turnus og full arbeidsuke + at man må studere... Studiet er ikke spesielt vanskelig men det er MYE man skal igjennom og jeg tror det er vanskelig å gjennomføre det uten å bruke en del tid utenom skolen på lesing...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Er ikke noe mer vanskelig enn andre bachelorgrader. har selv gått sykepleien, men jeg brukte ekstermt mye tid for å oppnå gode resultater. Mange på studiet som "surfet" seg gjennom, men er jo faktisk menneskers liv man skal ha ansvar for, så de om det..Fatter ikke at de tør:) Er enig med 1440, du må nok påberegne kveld/helgelesing ved siden av:) Men masse lykke til, det er et FLOTT yrke:) Hva med deltid over 4 år istedet?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Takk for svar! Vurderer deltid på 4 år ja. Men tenker litt at å heller jobbe masse i 3 år og bli ferdig før. hehe. men vi får nå se! Vet ikke om jeg tør å hive meg i studentlivet igjen, og med barn denne gangen! HI
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #5 Skrevet 20. mai 2010 Dersom du er strukturert, og innstillt på å jobbe litt ekstra i tre år, burde det gå helt fint! Jeg blir ferdig utdannet om noen uker, og har fullført i løpet av tre år med to barn. Det har vært mye jobb, men også utrolig mye gøy! Har lært en masse om meg selv gjennom denne utdannelsen! Sykepleierutdanningen er vel som bachelorgrader flest når det kommer til vanskelighetsgrad! Noen surfer igjennom, andre jobber mer (for å få bedre forståelse, eller fordi de må), mens noen ikke greier det. Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Hvor vanskelig og tidkrevende en utdanning er, vil nok varierer mye fra person til person. Noen synes f.eks. at medisinutdannelsen er ekstremt krevende, og sitter og leser til langt på kveld og i helgene også. Andre får tid til mye annet, og bruker ikke mer tid enn andre studenter. Noen har klisterhjerne, og trenger bare å lese en tekst én gang, og så husker de alt etterpå.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 Enkelt fag er vanskelige hvis man ikke har veldig god kunnskap om kjemi og fysiologi på forhånd. Det er ekstremt mye arbeid i peroider og man må virkelig stå på for å få gode resultater. Jeg leste mye, men på tross av det så fikk jeg bare middels karakterer, alltid vært ganske skoleflink og har aldri måtte anstrenge meg for å få gode karakterer tidligere, fikk en vekker. Det er også mye ansvar i yrket, noe man må vurdere. Jeg kommer ikke til å jobbe som sykepleier på sykehus i hvertfall, det tørr jeg rett og slett ikke, har angst for å gjøre feil, og feil gjøres daglig på alle sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå