Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Jeg selger ting på bloggen min som jeg lager. Har solgt en del her i England hvor jeg bor, men har også personer som har ønsket å kjøpe fra Norge. Varene betales med paypal og sendes så direkte til kjøper. Hva om jeg sender en vare som er kjøpt og betalt for, i en konvolutt, merker det hele som gave (på den grønne lappen) og setter på et beløp under 200 kroner som verdi, selv om kjøpsprisen var 350 kroner f.eks? Blir det toll på den da?? Det kan det jo ikke bli! Og regnes dette som svindel? Det blir vel heller ikke moms hvis den sendes som gave?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Ja, du kan gjøre det som du beskriver. Det er vel egentlig litt juks, men ikke uvanlig... Og den dumme tollgrensen på 200 kroner er jo helt latterlig.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Ja, enig. Grensa har ikke gått opp siden 70tallet. Herregud! Idiotisk! Boligprisene var hundre ganger billigre og de har ennå ikke klart å sette opp grensa. Med inflasjon ville dette nå blitt langt over den foreslåtte grensa på 1000kr. Men vil de sette den opp? Nei! Fordi? Nei, da vil staten tape xxxxx kroner som dem egentlig ikke er deres. Og da vil jo det gå ut over de gamle på sykehjemmet....hmmm..... kynisk! Tror jeg må snyte litt på skatten ellers taper jo JEG xxx tusen kroner. Eller tror jeg må stjele båten til naboen ellers taper jo JEG en båt! Den logikken er jo fantastisk jo:)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 hvis du sender "gaven" i en vanlig konvolutt/pakke, uten firmanavn på, og merker den som gave, skulle det gå veldgi fint. Jeg kjøper veldig mye på ebay, og setter stooor pris på de som sender som gave.-D dessuten kan vi nordmenn motta gaver med verdi opptil 1000 kr før det må fortolles, så du trenger strengt tatt ikke å merke pakken med verdi undre 200,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå