Indigo 08-10-13 Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Har siden jeg ble gravid (er nå 25+0) hatt 3 runder med skikkelig omgangssyka, to kraftige forkjølelser og en influensa. Er forkjølt igjen, helt pottetett, vondt i hodet, vond hals, hoste osv. Og bare et par dager til vi reiser på feire til varmere strøk. Håper virkelig jeg blir bra snart! Tviler på jeg blir å gå tilbake til jobb etter ei uke ferie. Nå er jeg lei av å støvsuge alt som er av "bassilusker". Må få overskudd, og kanskje ta ei treningsøkt eller to i uka. Tipper det hjelper på det totalt fraværende immunforsvaret mitt. Litt syt fra meg i dag, som er såååååååååååå tett i nesa:(
☆septemberbarn☆ Skrevet 21. mai 2010 #2 Skrevet 21. mai 2010 Skjønner deg godt. Hadde det likt her også. Er 23 uker i dag, å jeg var konstant sjuk fra jeg fant ut det i uke 5 til uke 15/16. Omgangen, influensa, tett i nesa, hoste og sov dårlig konstant. Så hadde jeg det så fint i en periode, men nå er møkka tilbake. :-) Vi har vel litt dårligere immunforsvar nå, så det eneste jeg passer på er å vaske hendene ofte med sprit og holde meg unna de som er sjuke :-) Lite annet vi kan gjøre. God bedring!!
SolsikkeKleo Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Kan skrive under på dette her, gitt. Jeg er forsåvidt i den "heldige" situasjonen at jeg er sykmeldt i utgangspunktet, så jeg kan virkelig gå inn for å være syk og nyte at dette er fullstendig normalt -har aldri hatt så positiv innstilling til å være dårlig før! Kan liksom "skylde på " graviditeten, som for meg er det beste som har skjedd og tenke at :jaja, det kunne vært verre - om dette er prisen jeg betaler så skal jeg da alltids holde ut! Men, for all del - ikke noe morsomt å være syk! Trodde jeg skulle tørne helt her om dagen da det viste seg at forkjølelse og influensa som gikk over i omgangssjuke tydeligvis skulle etterfølges av kraftig forstoppelse ledsaget av migrene og en skulder som tydeligvis ikke trives på plassen sin... Like fullt synes jeg personlig det er bedre med sånne "vanlige" sykdommer enn den svangerskapskvalmen jeg hadde i begynnelsen. Forkjølelse veit jeg jo liksom så godt hva er, og godt å vite at grunnen til at det går treigere å bli frisk faktisk er fordi babyen tar det den trenger av næringsstoffer fremfor å bruke disse til bare å hjelpe meg til å bli frisk. Kan godt ta litt lenger tid, da, så lenge det ikke er farlig for baby. Har hørt fra flere at de ikke ble friske av forkjølelsen før etter de hadde født. Håper selvfølgelig ikke det blir sånn for oss, men finner likevel en trøst i å vite at det tydeligvis er nokså normalt! Uansett: stå på og god bedring, folkens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå