Gå til innhold

Avstandsforelskelse til salgs - HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi, oi, oi, nå er jeg helt skjelven her! Vi har jo vært på aktiv husjakt i nøyaktig 11 mnd, under denne tiden er det et hus i nabolaget jeg har lag min elsk på - på avstand altså... Og nå er det til salgs! Vi var på visning i går, og det svarte til foventingene innvendig også.

Selvfølgelig er det ikke bare meg som liker det :-( Når har 3 stk (ikke oss, vi sitter på gjerdet) vært med å bydd det opp 200.000 over prisantydningen. Det heldige for oss er at det ligger litt under den prisklassen vi har råd til i utganspunktet, MEN og her kommer det o'store spørsmålet:

Hvor mye skal man være villig til å betale i overpris for et hus??? (prisantydningen føles å være veldig korrekt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere virkelig vil ha huset og dere har mye og gå på så ville jeg lagt inn bud til det sa stopp på pengefronten...

Skrevet

selv om det ikke sa stopp på pengefronten før du var 1 mill over og du strengt tatt kunne fått et større hus for den summen?...

Gjest sug lut
Skrevet

Hvis det er Huset skal du ha det. Ja, plass er bra men så lenge det er innenfor det levelige så er det sjela til huset som teller også. Og hagen... Det går garantert ikke en mill over- da havner det jo i media, det er veeeeeldig mye over.

Skrevet

Nei, 1 mill over går det ikke - det er praktisk talt mitt! Men hvor går den grense, jeg ser jo ikke den grense under vann!....

ps: hagen er nyyyyydelig :-) men mangler plen til dusjing og kubb.... men kjenner naboen som har plen.

Gjest sug lut
Skrevet

Kan det blir plen, da? Eller kan du spille kubb og dusje på noe annet sted i hagen? Vil du egentlig ha plen?

Lenge siden ubåtkapteinen, burde skaffe meg den så ungene får med seg kulturarven :)

Skrevet

...og der var bud oppe i 250.000 over prisant...

Gjest sug lut
Skrevet

Det er ingenting. I den store sammenhengen og hvis dere har penger. Men kan anbefale en ekstremt bra taktikk som vi nordmenn er altfor dårlige på å benytte, men som innvandrere er kjempeflinke til - å høyne med bare bittelitt av gangen, femtusen fx, allerede på et tidlig tidspunkt. Du sliter ut andre budgivere og selger får løs mage og vips har du hus.

Skrevet

Det kan bli plen, men da må man fjerne belegning som er omhyggelig laget ved å legge gamle, brukte, røde murstein i en sirkel... Det har jeg ikke hjerte til å ta vekk!

Om jeg vil ha plen?... Jeg er allergisk for gress! Så jeg sender jo klart gladelig barna til naboen. Selv om det er koselig der vi bor nå hvor vi er de eneste med plen og dermed har hele nabolaget på dusjing hos oss :-)

Ubåtkapteinen er helt klart en kulturarv.

Skrevet

For noen år siden kom mitt barndomshjem til salgs. Huset hvor jeg har vokst opp, kysset min første kjæreste, levd, pugget matte og kranglet med mine 4 søstre.

Jeg hatet mamma og pappa i årevis etter vi solgte huset og forbannet meg på at jeg en dag skulle kjøpe det!

Så kom dagen, visningen og budrunden. Vi var nybakte foreldre og kanskje litt uerfaren på huskjøp og da budrunden kom opp over 2 mill ble vi redde og stoppet på 2,2. Huset ble solgt til andre for 2,225.

Etterpå bygde vi oss hus og la ut 3 mill grrrrrrrrrrrrr

I ettertid har jeg angret dypt på at jeg ikke strakk meg til 2,5 mill.

Men men vi ser også på hus nå og finner jeg drømmehuset skal det skje mye for at jeg ikke får det denne gangen!

Masse lykke til med huskjøp.

Skrevet

ai, litt for sent ute med den taktikken da? De tre andre driver jo å høyner med 50.000 om gangen. Så vi tenkte å kline til med 100.000 over når de så ut til å gi seg litt....

jeg får jo løs mage bare av å følge med på de andre.... :-/

Skrevet

Takk for det! Vi får gå litt i oss selv og finne ut om vi bare MÅ ha det eller om vi bare er lei av å lete....

Gjest sug lut
Skrevet

Kline til er jo også en måte. Men det kan jo bli dyrere. Eller man vinner fordi de andre får angst. Vanskelig psykologi...

Æsj, jeg får løs mage bare av å tenke tilbake på vår egen budrunde, så veit hvordan du har det. Og så det der med å tøye til siste minutt før man legger inn neste bud...

Skrevet

FY &%#&¤%"&%/! Dere vill ikke tru meg, budsjettet vårt ble inkl avgifter sprengt i filler. Huset gikk for 925.000 over prisantydning!! Det er bare helt sykt. For noen mnd siden ble et hus som var 100 kvadrat større på en dobbelt så stror tomt solgt for 175.000 mindre. Det i utgangspunktet identiske nabohuset ble for noen uker siden solgt for 1.285.000 mindre! (de som kjøpte det ler godt nå) - bare fordi dette huset var styla som interiørbladet country chick. Er folk helt snøblinde?:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=22337439&sid=xz9349C0F9B645932

Og nei, det ble ikke mitt. Jeg finner helt klart noe bedre med større hage :-)

*Oppgitt og hoderistende (og anntagelig i fosterstilling i et hjørne til over helgen)*

Gjest sug lut
Skrevet

Så sinnsykt trist... inmari fint hus, skjønner deg. Så lyst og fint, og veldig god plass til å være rekkehus. Dumt, og særlig siden det var så overstyla at det burde trukket prisen ned i stedet, man måtte virkelig rydde med øynene for å se hva som faktisk fantes.

Vel, da må du - i din fosterstilling - fokusere på det som ikke var ideelt. Hagen, som hadde buskas-overkill og ikke plen, virker som det mest logiske stedet å starte. Selv om du jo veit at du kunne fått plen der med litt jobb.

Lykke til med neste prosjekt... og ja, naboene må ha kost vettet av seg, de skåler nok på verandaen i dag...

Skrevet

Kveldens gjettekonkurranse. Hvor mye gikk huset for? Vinneren får være med i neste episode av Nrk sitt Solgt!...

(jeg vurdere å gå til naboene med min flaske kjølt chablis)

Gjest sug lut
Skrevet

Det stod på annonsen... så sorry... Men så nedtur. Og det er så tilfeldig hvordan det går. Drikk chablisen selv, du, du trenger den mer.

Skrevet

Vel, noe godt kan komme ut av dette også. Vi har jo virkelig fått sett effekten av å ha det styla! Så nå tror jeg ikke jeg skal ha problemer med å overtale gubben til å få gjennomført alle de småtingene vi burde gjort med vår egen kåk og hage. Han har til nå vært i mot ettersom vi kke skal bli boende, men nå fikk han jo se at det betaler seg - så jeg tenker det blir både malt, lagt fliser, lagt stein og planta hekk hos oss i sommer :-)

Gjest sug lut
Skrevet

Vi malte alt som ikke løp sin vei da vi solgte, og om det ikke trakk opp noen lapper vil jeg bli forbauset. Bare ikke gjør dyre og omfattende ting. Det betaler seg aldri. Så å legge stein og fliser kan bli i overkant - kanskje? Men noen liter maling er aldri dumt, og en hekk trenger jo alle :)

Skrevet

Ikke mye stein som skal legges (nesten bare under der benken skal stå), og vi har en i nabolaget som gjør sånt til hyggelig nabopris :-) Flis trengs over kjøkkenbenk, men kan også smelle opp noe annet kult som funker. Nå er det bare malt gips og det er blitt slitt, naturlig nok.

Jeg må finne meg en hekk som jeg kan stusse :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...