Gå til innhold

4 dager over termin, bading i badebasseng ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 4 dager over termin, men har egentlig ikke merket noe til det. Er det noe i veien for å bade i basseng da? Eldstemann har svømmekurs i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen grunn til å ikke leve helt som normalt selv om man har passert termin :-) Bare hopp i bassenget du!

Skrevet

Hva med infeksjonsfare?? mange går jo rundt med litt åpning på slutten...

Skrevet

Nei!!! jeg fikk beskjed av jordmor om å holde meg unna offentlige bad fra tre uker før termin pga infeksjonsfare.

Skrevet

jeg tør ikke bade i badekaret hjemme engang... har 2 cm åpning og er redd for infeksjon... er 39+4

Skrevet

Ja, var vel egentlig det jeg lurte på jeg og. Kanskje best å sitte på benken i dag

Skrevet

trodde infeksjons faren va stor kun vist vannet var gått jeg ? har ikke hørt at du ikke kan bade vist alt er * normalt *

Skrevet

dette er jeg ikke sikker på...sikkert best å spør n lege,,

Skrevet

Hei,

jeg spurte min jordmor på ABC på Ullevål om noe lignende idag. Jeg har termin 6. juni og på mandag gikk slimproppen. Jeg går på bassengtrening (i kloret oppvarmet vann) og lurte på om jeg kan fortsette med det. Hun svarte at det var helt uproblematisk og at jeg kunde fortsette helt frem til fødseln eller tills vannet går.

Skrevet

Jeg har holdt på med vannaerobic hele svangerskapet og har spurt min jordmor hvor nær termin jeg burde gi meg, og hun sier at det er helt trygt å bade i basseng så lenge ikke vannet har gått.

Skrevet

Min jordmor mente at siden man ikke vet om/når slimproppen har gått bør man unngå basseng de tre siste ukene før termin. Hun mente det var infeksjonsfare etter at denne hadde gått..

Skrevet

Har spurt 4 jordmødre (på fødselsforberedelseskursene og min egen), samt to leger-samtlige har sagt: det er okay å svømme/være i vann selv om slimproppen har gått, men IKKE når vannet har gått.

Når det gjelder de opvarmete bassinger, feks 34 grader celcius og boblebad med høje temperaturer er det litt anderledes, da det i utgangspunktet generellt ikke anbefales gravide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...