Gå til innhold

Noen som har blitt satt igang på grunn av ...........?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stor baby.

og hvor stor har den blitt målt til og når ble du satt igang.

Fødte ei stor jente sist, og fikk beskjed om at denna ikke var noe mindre.. mIsta mye blod pga at ho var så stor(stor livmor).

Nå er jeg møkk lei, og det hadde virkelig gjort seg å bli satt igang ett par uker før. skal syte og klage alt jeg makter!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg ble satt i gang 2 dager før termin. Da var symfysemålet mitt utenfor skjemaet og det hørtes på sykehuset som om jeg kunne blitt sendt dit og satt i gang enda tidligere. Laaaangt over det grønne feltet, ja...

Han ble estimert til 4 kg den morgenen, så tok de vannet og 4,6 kg baby kom ut:)

Er du over det grønne feltet nå?

Skrevet

Nei, jeg er ikke over det grønne feltet, men det var jeg heller ikke sist.. og jeg fikk ei jente på 4560g.. Har holdt meg innenfor den grønne, men er på toppen av det grønne feltet nesten.. Ligger på det samme som sist.. var på overtidskontroll 1 uke over med første, da ble hun estimert til 4 kg.. fødte 2 dager etter det, og hun var som sagt 4560g.

Skal til jordmor senere i dag.. Kan jo spør om å få en vekstkontroll.....

Hmm :)

Skrevet

Hei,

Jeg og lurer på dette. Ligger helt på toppen/ litt over på det skraverte feltet. Og har født en stor baby for 1,5 år siden og. Var på sykehuset i går til vekstkontroll (uke 32), og denne babyen er ikke mindre. Har fått time til vurdering 4 dager før termin. Dette roet meg en del, ettersom det da blir tatt en ekstra kontroll i forbindelse med størrelsen. Hadde en del problemer etter fødsel forrige gang, etter igangsetting 15 dager på overtid... Ønsker ikke dette igjen.

Skrevet

Får du ikke før 4 dager før? Hvor stor var forrige?

Kunne håpa på kanskje 10 dager før eller noe jeg.. men er ikke sikkert de gjør det?! gud vet, får høre med jordmora.. men hun babler i munn på meg, så får som regel ikke sagt det jeg skal :P hehe

Skrevet

Hvilket sykehus føder dere på ? Jeg skal føde på Ullevål. Fikk en gutt på 4900 sist, og har nå sf mål langt over det grønne feltet. var på første vekstestimering i uke 36. Var på ny kontroll med ultralyd i uke 40+0.Babyen ble da estimert til 4100g, men den forrige, som var 4900, ble estimert til et sted mellom 3500-4000. Så man kan si at jeg ikke har så voldsom tiltro til disse estimeringene! De er helt uvillige til å få ut baby, selv om vi VET at den er stor, og at jeg ikke fikk den forrige ut vaginalt pga størrelsen. Er 40+6 i dag. Skal tilbake på sykehuset i uke 41+2 (en uke etter termin). er helt fortvilet og gruer meg så fælt til å gå enda en uke på overtid, forsøke igangsetting og ende med hastesnitt pga for stor baby. De på sv. skapspoliklinikken på Ullevål er veldig arrogante og lite forståelsesfulle ifht min situasjon.

Puh. Få det ut! Er så frustrert og LEI!!!!"!!

Skrevet

Hei,

Jeg tenker at det er ok for meg. Da vet jeg at jeg iallefall kommer til. Dersom magen skulle vokse mer enn forventet eller at jeg føler for at jeg kunne tenkt meg en ekstra sjekk, tar jeg et opp med jordmor. Har en veldig ok jordmor:)

Det viktigste for meg var at jeg fikk komme til før den kontrollen 12 dager på overtid. Jeg ga beskjed forrige gang om at vi har store barn i familien, og til og med min mor bel igangsatt pga av dette for 25 år siden. Men det var som å snakke til døve ører. Det starter når det starter var bare beskjeden. Forrige gang var det ikke antydning til at jeg skulle føde på denne kontrollen, og de ville egentlig sende meg hjem. Da først tok de ultralyd og antydet til 4560. Jeg ble innlagt den 14 dagen pga av størrelsen, og derretter igangsatt. Han var "bare" 4300 da han kom. Skrekken var derfor at kroppen min igjen ikke vil sette i gang fødselen, og at jeg da måtte gå lenge over. Er ikke komfortabel med det en gang til, var veldig bekymret for babyen de siste ukene...

Skrevet

Er enig med deg. Gikk også femten dager over sist. kroppen satte ikke igang. Er engstelig for enda en uke med bekymringer? Hvorfor MÅ de vente til ungen er 5 kg, når vi vet at den mest sannsynlig ikke kommer av seg selv før uke 42, og i hvert fall sitter fast når den har blitt så stor?

Skrevet

Uff, kjenner jeg får helt frysninger når jeg leser innlegget ditt. Det er det som er skrekken for meg og, at jeg ved ny kontroll dager før termin bare får beskjed om at jeg ikke er fødeklar og at de derfor igjen bare skal vente å se. På timen i går var han veldig forståelsesfull, og mente at de skulle gjøre det meste for at jeg skulle slippe dette. Problemet er jo at de gjerne sitter fast, og så må de ut i hui og hast. Jeg ville ikke gitt meg, vet det er enkelt å si.. Hva med å snakke med legen din eller jordmor? Kanskje de kan hjelpe deg å pushe litt?

Skrevet

Jeg ligger også over det grønne på sf mål, men bare rett over da-og har bare 5 dager til termin. Fikk time til samtale for igangsetting på termindagen. Egentlig hadde de ikke ledig før litt uti juni, men legen gjorde det han kunne for å få meg inn før. Sliter også med isjas og er ganske sliten av å ikke fungere hjemme og å gå på krykker.

Men det er jo bare SAMTALE da. Jordmor har tøya meg til 3cm, så jeghåper på at de bare kan ta vannet når jeg kommer til denne samtalen.

Men der skal de også vurdere størrelsen på babyen. Sist lå jeg på det normale hele tiden, men fikk en på 3,8. Jordmor sa maks 4,5 denne gangen, men jeg synes det er stort. I tilegg presset jeg i 40 min første gang, og trodde jeg skulle dø. Ble jo kjempesliten av å presse så lenge.

Så jeg er også redd for å føde og at babyen sitter fast..

Off, det er litt vanskelig. de som burderer er jo så forskjellige. Noen forstår oss, mens andre bare er litt vanskelige føler jeg.

Lykke til hvertfall :)

Skrevet

Tenkte bare oppdatere om jordmorbesøket mitt i dag.. Sf målet mitt hadde gått opp en del.. og jeg ba om en vekstkontroll, så jeg skal det om en uke.. Hvor stor må ungen være da for at de setter i gang da? og evt når setter de i gang?

Veldig fint å høre fra dere som har blitt satt igang pga stor baby. Tenker de på å sette i gang til termin eller ei uke før?! Håper ho er kjempestor, hehe :P bare lei og sliten!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...