Gå til innhold

i år er julaften på en fredag

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjedelig det da, blir ikke så mange fridager.

Har også akkurat funnet ut at jeg blir å ha jobb julehelga i år. Har kanskje ikke så stor muligheter å få fri heller siden jeg har hatt fri i jula hvert år.

Er for min del ikke så nøye med juledagene, de kan jeg godt jobbe, bare jeg får fri julaften. har forøvrig jobbet nyttårsaften 3 år på rad, og det gjør meg ingenting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg også sett, det må være den kjipeste dagen å ha julaften på!! =(

Det er surt å jobbe på julaften når man har barn! =(

Jeg jobbet jul før jeg fikk barn, da var det ikke så farlig. Jobbet natt og det var helt greit, da var julaften ferdig og jeg slapp unna 1. juledag hos x-svigers =)

Skrevet

Å jobbe julaften om kvelden iallefall må være det verste!! Om dagen har jeg jobbet flere ganger og det går på ett vis selv om det beste er selvfølgelig å ha fri:)))

Julaften på en fredag ja, ja da blir man snytt, det er akkurat som en vanlig helg jo:( Men du vet det at selv om det er din helg så trenger du ikke gå hver helligdag? Du har jo rett på annenhver rød dag fri!!!

Skrevet

er det annenhver? har bare blitt fortalt at d et er et visst antall i løpet av en periode.

jo,satser på at jeg får slippe fredagskvelden, så jobber jeg lørdag og søndag.

Skrevet

huff ja, jeg jobber 1 og 2 juladag i år og gjorde det ifjor også.

Neste år jobber jeg julaften kveld og dagen 1 juledag, gruer med allerede huff..

Skrevet

Lene, får ikke dere komme med ønsker for jul og nyttårsdagene? det får vi.

Hos oss heter det visst at du skal f.eks ikke være nødt å jobbe julaften kveld 2 år på rad, og du skal ha minimum hver 3. julaften fri.

Skal visst jobbe slik i løpet av 3 år:

år1: julaften dag

år2: julaften kveld

år 3 julaften fri.

Skrevet

Det er egentlig slik at en ikke skal jobbe mer enn rød dag etterhverandre, slik at en skal ha fri annenhver rød dag, og vanlige søndager regnes også som rød dag. Derfor har alle rett på annenhver helg fri, og helga regnes som lørdag kveld og søndag dag. Hvis dere skriver under på at arb.plassen kan gjøre en gjennomsnitt regning faller denne retten fri. Men gjør dere ikke det har dere krav på annenhver rød dag som fri!! Det vil si at du skal ikke måtte jobbe både 1 og 2 juledag.

Og ang det med å jobbe julaften år etter år. Det må dere ta opp med arb.plassen. Her jobber en julaften kveld hver 4 jul, og da er det mer greit.. Noe mer enn det syntes jeg ikke noen skal måtte jobbe. Her har vi ønsketurnus sånn til en viss grad. Vi kan skrive opp ønsker, men alle ønsker kan jo ikke bli innfridd selvfølgeli..

Skrevet

Nei storebror og knerten, ikke noen ønsker hos oss.

Må ha sommerferie når det er min periode også, vi har annet hver år tidlig ferie og sen ferie noe som utgjør at vi bare får 14 dager ferie sammen hvert år siden gubben ikke kan velge ferie heller.

Men skal vel ikke klage, han har jo mye fri ellers... har jobber 21 dager i strekk og har 18 dager fri..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...