fruktisèn Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 vi skal gifte oss til sommeren, men nå har vi funnet ut at jeg er gravid...8 uker på vei, når bryllupet er vil eg være ca 18-19 uker.... skal jo bare gifte meg en gang og har egentlig lyst og være helt 100% meg selv i kjolen og kunne drikke litt og feste selv på bryllupsdagen blir det for dumt å avlyse bryllupet/ utsette bryllupet til neste år (2011)? jeg er veldig usikker her på hva jeg skal gjøre.... min kjære mener vi ikke skal utsette bryllupet....men det er jo ikke han som må sy ut bryllupsklærne sine el risikere og være stor/vann i kroppen....hmmmmm noen andre som har giftet seg gravid???eller skal gifte seg gravid??? blir det for dumt å avlyse bryllupet/ utsette bryllupet til neste år (2011)?
Fr Sjokolade Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Det er ikke mulig å framskynde bryllupet da? Eller ta en liten sermoni nå og festen til neste år? Jeg har hørt om flere som utsatte bryllupet i flere år, fordi de hele tiden ble gravid.
Luna79 Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Jeg skal også gifte meg til sommeren og er da 18 uker på vei. I utgangspunktet skulle vi ha giftet oss i september, men dette var før vi fant ut at jeg var gravid. Vi har derfor fremskyndet det til juni slik at jeg slipper å føle meg som en elefant og kjolen forhåpentligvis sitter litt penere Nå skal det sies at denne graviditeten har vært svært etterlengtet (ventet 3,5 år...) og jeg kan vel si det sånn at bryllupet på en måte ble en "erstatning" og vi fikk tankene over på noe annet. Og det er jo selvfølgelig da det skjer! Vi diskuterte litt frem og tilbake om vi skulle utsette det, men kom fort fram til at det skulle vi ikke. Og det er jeg glad for. Det er selvfølgelig litt stusselig å ikke kunne drikke, og "utriknings"laget blir nok litt annerledes, men jeg tenker at jeg til nå er blitt vant med å ikke drikke på fest så det går nok fint. Alkohol er ikke det viktigste lenger. Jeg synes heller det er koselig å tenke på at når den lille krabaten kommer så er vi gift og blir en ordentlig familie. Alle vi har snakket med av venner og familie er enige med oss og det er ingen som mener at vi burde utsette det. Jeg har ei venninne som utsatte sitt pga graviditet, det er nå tre år siden og tar nok enda lenger tid før de får rotet seg til det. Det er liksom ikke like viktig lenger. Men dette er bare mine tanker, du må jo tenke etter selv hva du vil Tenk igjennom hva du synes er viktigst. Lykke til uansett beslutning og lykke til med baby
Håpet ble virkelighet! Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Det spørs jo litt hvor langt du har kommet i bryllupsplanlegging og organisering også, er det mye som avlyses, styres med? Jeg skal gifte meg i juni og skulle opprinnelig vært 23 uker på vei i bryllupet, og tenkte at det var dumt, men vi hadde sendt ut invitasjoner, booket lokalet mm. Nå mistet jeg fosteret i april da jeg var 15 uker på vei dessverre, så nå må brudekjolen syes inn... En mager "trøst" er at jeg nå kan drikke vin til middagen, men skulle vel heller helst hatt stor mage og eplemost i glasset! Ingen fasitsvar å gi i grunnen, men lykke til med avgjørelsen deres!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2010 #5 Skrevet 20. mai 2010 Utsatte bryllupet selv jeg, da jeg ble gravid. Men jeg hadde jo litt lenger "frist" jeg da. Vil si at hvis innbydelsene er sendt blir det dumt å utsette. Men hvis dere ikke har invitert enda, er det jo ikke noe problem!
Pinnus Skrevet 22. mai 2010 #6 Skrevet 22. mai 2010 18/19 uker er som regel da man føler seg best i svangerskapet! Jeg skal gifte meg 3 mnd etter termin, håper jeg ikke er super-kvapsete. Blir ikke mye drikke på meg heller. Kunne utsatt det til neste år, men fant ut at det blir nesten mer stress å gifte seg med en 1 åring. Gift deg som planlagt og kos deg! Alkohol får man tid til senere i livet;)
Baby-bea Skrevet 24. mai 2010 #7 Skrevet 24. mai 2010 Helt enig med "Luna". Vi planla bryllup i juli 2010 og varslet begge familier om dette siden de kommer langveisfra. I Januar fikk vi overraskelsen! Gravid! Dvs at jeg er ca 26 uker gravid når vi gifter oss. Vi velger likevel å gøre det. Riktignok måtte jeg ta en annen kjole enn tenkt, men jeg fant en lekker A-linje formet kjole. Jeg var på brudesalong, og jeg kan love deg at de har mange vakre kjoler som fremhever eller demper magen din - alt ettersom hva du vil. Gubben får en mer frodig brud, men som han sier. Dette er tross alt et tegn på vår kjærlighet til hverandre. Og for oss er dette et veldig gledelig svangerskap siden han har fått beskjed om at han må ha hjelp via prøverør for å bli far. Utdrikkingslaget blir nok litt anderledes, men ikke mye. Kommentaren til min forlover var: "heldigvis er ikke du så selvhøytydelig at vi trenger å sjenke deg full for at du skal tørre å dumme deg ut litt." Og det har hun rett i. Det er lov å gjøre litt dumme ting når man drikkes ut (som å selge ferske "morrabrød" en lørdags formiddag f.eks ;-) ) Utdrikkingslaget blir like morsomt uten alkohol - og dagen derpå blir betraktelig mye bedre! Når det gjelder bryllupsdagen finnes det mye godt som er alkoholfritt. Og som sagt tidligere her, så har man nok av sjanser i livet til å innta alkohol. Det er enklere å ha babyen inni magen enn å ha en aktiv ett-åring i bryllupet. Dessuten drar vi på bryllupsreise rett etter bryllupet. Det gjør vi fordi dette blir vår siste sjanse på lang tid til å reise bare vi to. Vi har valgt å se det positive i alt, og dersom innstillingen er positiv ordner alt seg :-) Men kjenn i hjertet ditt hva som er riktig for deg. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #8 Skrevet 25. mai 2010 jeg skal også gifte meg å på bryllupsdagen er jeg 15 uker pluss det er jo ikke alle somfår mage tidlig i svangerskapet, forrige gang hadde jeg ikke noe før etter uke 19 så det behøver ikke bli så ille. pluss at de fleste kommer over kvalmen etter de tre første mnd.. jeg gleder meg til å gifte meg med mine to små spirer i magen det å ikke kunne drikke alkohol tenker jeg ikke på engang.. det r så uvesentlig..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2010 #9 Skrevet 10. juni 2010 Jeg var vel omtrent 19-20 uker da vi gifta oss i fjor, formen var super og magen vistes nesten ikke. Litt stress å måtte vente til siste liten med å tilpasse kjolen, men ble så bra atte. Syns selv det var koselig å være gravid på bryllupsdagen, da har man jo virkelig grunn til å feire kjærligheten! I morgen feirer vi ettårs bryllupsdag, skal ut og spise med en meget aktiv og noe bråkete 7 måneders frøken. Er glad vi ikke planlegger bryllup i år,. Det er definitivt mye mer lettvint å organisere og gjennomføre en fest FØR ungen har kommet ut av magen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå