Gå til innhold

Søvnløshet


HildeHL

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som opplever søvnløsthet?!

 

Jeg er inne i en vond sirkel nå, hvor jeg naturlig nok ER veldig sliten og trøtt både i kropp og sjel, men når hodet treffer puten får jeg allikevel ikke sove og er plutselig ikke trøtt. Dette er ganske frustrerende ettersom jeg vet at vi gravide har stort behov for søvn og hvile, og jeg får ikke akkurat tid til å slappe av i løpet av dagen som følge av en hektisk jobbhverdag.

 

Jeg vurderer å ringe legen, men vet på en måte ikke hva hun kan gjøre for meg, annet enn å sykemelde meg, og det tviler jeg på at jobben blir særlig glad for, underbemannet som vi er.

 

Er det noen som sliter med det samme, eller som vet om dette er typisk for gravide?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt d sånn selv

Er nå 11+2, og vært trett i laaaaang tid

Har gått hjemme pga sykemelding, fordi eg var kvalm dagen lang og svimmel. sengeliggende i ihvertfall 2 uker.

Var trøtt hele dagen, men når kvelden kom så var eg lys våken... Og ikke snakk om å få sove da nei.

Har sikkert irritert samboeren min med tv-titting, mens han ligger ved siden av meg og skal sove.

Snudde nesten døgnet pga dette her. Sovna kanskje mellom kl2 og kl5 på natta en gang, og sov til kl1 eller 2, så kunne eg sove igjen rundt kl 5 kanskje.

men om du prøver å være litt i aktivitet, eller la våre å sove på dagtid, så kommer dette seg snart.

har selv bare måtte tatt meg i nakken, og sagt at dette funker ikke. skal begynne i jobb igjen i morgen, og satser på at d hjelper meg litt.

trettheten har gått over av seg selv oxo, og ikke bare fordi eg har tatt meg i nakken.

var veldig trøtt leeenge, men nå er eg frisk og rask og våken igjen

JIPPI

deilig å endelig klare å komem seg ut av senga og ut i sola, og nyte fineværet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er bare at jeg ikke sover noe som helst på dagtid, ettersom jeg jobber fulltid som advokatassistent og det er lange og harde dager. Så jeg ødelgger ikke nattessøvnen min ved å sove på dagtid og jeg må tidlig opp hver dag uansett når jeg sovnet natten i forveien. Dermed blir det 3-4 timers søvn i løpet av 24 timer, og det er veeeeldig slitsomt.

 

Forsøker også å holde meg i aktivitet daglig, ved å gå lange turer, uten at dette hjelper på trøttheten når kvelden endelig kommer. Jeg forsøker også å legge meg tidlig, slik at jeg ikke skal være overtrøtt når jeg legger meg, men allikevel så uteblir søvnen.

 

Jeg håper i hvert fall at jeg snart klarer å få en god natts søvn, for 3-4 timer om natten uten annen mulighet for ytterligere hvile tærer på. Er helt kake på jobb i dag, og hormonene er i full sving, noe som går utover både advokater og klienter. :/

 

Men, takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me too :))

 

Lysvåken når jeg legger meg. Ligger å roterer som en grillpølse på Shell...

i timesvis... Skulle jeg sovne, så våkner jeg snart igjen.

 

Tar heller ikke igjen søvn om morgenen/formiddagen, og sover ingenting på dagtid.

 

Håper dette er forbigående, for dette er veldig travelt og det er kjeeeeeeedelig !! Gler meg til å havne "i koma" igjen... ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en periode da jeg var 4-7 uker på veg som jeg sov kjempe dårlig, oppe flere ganger om natta og sleit med å sovne.

Så gikk dette over. Men nå i uke 11 har dette blitt et stort problem igjen, men jeg kjenner godt at det skjer masse i kroppen min om dagen, så er sikkert derfor. Er oppe 2-4 ganger for å tisse. og våkner at vokse smerter i magen. Så dette er nok bare et tegn på at alt er som det skal, og at ting utvikler seg og vokser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...