tilletull Skrevet 20. mai 2010 #1 Skrevet 20. mai 2010 Jeg ville bare fortelle hva som skjedde da jeg satt ute og solte meg her en dag for en stund siden.. Da jeg kom inn igjen og såg meg i speilet var jeg blitt fin og brun i ansiktet..... bortsett fra to store hvite flekker som fortsatt var heeelt hvite.. Tenker dette er nok de berømte pigmentflekkene som kan komme dersom man soler seg i svangerskapet.. Jeg har hørt at dette ikke kommer til å forsvinne av seg selv heller.. Så tenk dere om før dere soler dere.. Dette var veldig lite festlig, vanskelig å skjule. Dess brunere man blir dess større blir kontrasten..
trollemor86 Skrevet 20. mai 2010 #2 Skrevet 20. mai 2010 Jeg tilbringer vertfall 60% av arbeidsdagen min ute og er ganske redd for dette! Eller, i allefall i ansiktet å det kan liksom ikke dekkes til hver gang en går ut heller... Så jeg kjøpte meg rett å slett en sterk solkrem for barn å prøver å være flink til å smøre hvertfall ansiktet hver dag! Litt seint for deg kanskje, men kan gjerne være en liten påmindelse til andre?
tilletull Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2010 Jeg brukte solfaktor 40.... så dette hjelper nødvendigvis ikke...
millie+2klumper Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Jeg ser ut som jeg er skitten rundt munnen pga pigmentflekker. Dette fikk jeg da jeg solte meg masse i forrige svangerskap å nå er det blusset opp for fullt igjen:P. Jeg unngår solen mest mulig og i hvertfall på den verste tiden på døgnet. Smører meg alltid godt før jeg går ut. Har veldig lyst å få litt farge men det er ikke verdt det visst jeg skal gå rundt å se skitten ut:P Kjedelig..
tilletull Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2010 gikk det bort da du ikke var gravid lengre?
06.06.10 Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Jeg har også fått pigment flekker rundt munnen slik at det ser ut som om jeg har på meg brun lipliner:) Jeg ser også skitten ut i panna. Dette kom etter at jeg satt ute etter påske...og jeg satt ikke lenge. Så nå bruker jeg solfaktor 30 i ansiktet. Må trøste meg med at jeg ikke har fått strekkmerker iallefall:)
millie+2klumper Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 ja, det ble faktisk mye bedre en stund etter at jeg fødte. Kunne nesten ikke se det før nå i det siste faktisk. Nå ser du det godt igjen.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 20. mai 2010 #8 Skrevet 20. mai 2010 Har og fått det rundt munnen og litt i pannen. Skikkelig irriterende. Satt heller ikke lenge og brukte høy faktor. Må bruke leppestift for å skjule den brune liplineren hehe.
tilletull Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. mai 2010 jeg kjører på med solkpudder for å ¨få lik farge i hele ansiktet... men det blir ikke helt vellykket
Gjest Skrevet 20. mai 2010 #10 Skrevet 20. mai 2010 Jeg har masse fregner i ansiktet og disse har nå eksplodert!!! Men jeg har faktisk holdt meg unna sola, så hos noen skjer det uansett hva
Gjest Skrevet 20. mai 2010 #11 Skrevet 20. mai 2010 Fikk pigmentflekker i ansiktet med førstemann, men fikk kjøpt en svindyr krem på en kosmetikk forretning som tok det bort etter graviditeten.
bitthen Skrevet 20. mai 2010 #12 Skrevet 20. mai 2010 Bare fått masse søthe fregner.. Men er man redd for pigmentflekker: Sunblock!! Spf 50!
fredkris Skrevet 20. mai 2010 #13 Skrevet 20. mai 2010 Har samme problem og hudpleieren min anbefalte meg å alltid bruke minimum faktor 30 hver morgen fra 1 mars. Og hvis det er sol ute må jeg smøre meg minimum hver annen time. Veldig ofte, men jeg ser at det hjelper. I tillegg skal jeg kjøpe meg en solhatt.Jeg har tydelige pigmentflekker (små brune) fra forrige svanngerskap som syns hele året.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 20. mai 2010 #15 Skrevet 20. mai 2010 Jeg har solt meg endel ute på terrassen og heldigvis sluppet unna pigmentflekkene. Har fått knallgod farge nå når jeg er gravid
mammaen til 2+1 Skrevet 20. mai 2010 #16 Skrevet 20. mai 2010 en annen ting å tenke på er at siden huden er litt anderledes er det større fare for å få andre reaksjoner.. Jeg var nylig på ferie.. det var ettermiddag så jeg smurte beina med sf 6... det var tydeligvis mer en nok... MEN jeg hadde vært litt slurven nede ved tærne og på den ene leggen og fikk kraftig UV brenning!!! Helt sprøtt... Det som var smørt med faktor 6 var ikke påviket kun de plassene jeg tydelig kunne se at jeg hade slurvet med solkremen!! UV brenning er kjempevondt og det gikk 5 dager før rødheten gikk noe bort... resten av ferien brukte jeg 30 på hele kroppen konsekvent..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå