Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Jeg hadde termin 10 mai, så er 10 dager på ''overtid'' i morgen, og blir satt i gang i morgen.

Vil gjerne høre om dere har erfaring med i gangsetting av fødsel, alt av info er for meg viktig info da jeg vet ingenting om dette - eneste jeg vet er at jeg får en pille da jeg kommer på sykehus i morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den pillen du får er mest sannsynlig en stikkpille som skal hjelpe til med modning.. du må ligge stille med den en liten stund før du kan bevege deg rundt.. så blir du sikkert sjekke om du trenger en ny pille.. eller at riene starter av seg selv..

alt kommer jo ann på hvordan kroppen din reagerer.. noen får det "kruttet" de trenger av modningspilla.. andre må ha flere piller og så bli tatt vannet på.. eller satt på drypp for å få frem rier..

det er en tråd litt lengre nede med fødselsistorier ang å bli igangsatt..

Skrevet

Jeg ble satt igang, fikk 3 sånne tabl i løpet av dagen.. skulle vel gå 5 timer(?) mellom hver tabl.. Kan jo få rier av første da, men kan jo hende du må ha fler, eller at de feks tar vannet?!

Jeg har i hvertfall bare positiv erfaring med det, også er det så godt å trygt å være på sjukehuset da ting skjer ;)

Masse masse lykke til i morgen! :)

Skrevet

Da jeg skulle serttes i gang var jeg så moden at de bare trengte å ta vannet. Håpe det er tilfellet for deg også:) Det gikk ganske fort.

Lykke til i dag:D

Skrevet

Jeg ble satt i gang med gele på første mann. Ganske uproblematisk og greitt. Satt inn gelen og gikk rundt på sykehusområdet i noen timer til riene begynte å ta seg såpass opp at jeg lt som vanlig.

Skrevet

Be om klyster etter at du er satt i gang.... Det kan hjelpe på åpningen. Det gjorde iallefall det for meg.

Skrevet

Jeg ble satt igang forrige gang. Vannet gikk spontant hjemme og 24 timer etter at vannet gikk måtte de sette fødselen igang. Fikk 3 modningspiller i løpet av dagen. Ved 17-tiden satte de klyster (som ikke hjalp) og 18-tiden satte de drypp. Jenta var ute 02.30 på natta. Det ble en hard fødsel som endte opp med epidural som ikke hjalp særlig (jeg har skjev rygg, og derfor var det vanskelig å treffe nervene slik de skulle)

Jeg håper for din del at fødselen starter av seg selv i natt.

Skrevet

Hei..

Jeg var til jordmorsamtale i går. Den pilla du får som du må ligge litt med , er det samme stoffet i som det er i sæden til mannen. Jeg skal bli strippet, og da anbefalte hu meg og ha sex etterpå, og at jeg måtte ligge stille en time så sæden får virket.

Tenkte jeg skulle prøve ut før stripping også, så er det kansje mer sjans for at jeg er moden når hu skal strippe meg :)).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...