Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Jeg har et barn på 4 år, som i det siste har blitt så sint.. Hun har alltid vært sta og bestemt, men hun har blitt så sint.. Hun er i mot alt, og jeg tenker det kan være en trassperiode? Men så slår hun, kaster ting og får raserianfall, kan klore meg kraftig og slå meg hardt, og jeg aner ikke hvordan jeg skal roe henne ned.. Prøver å snakke til henne rolig, og forklarer at det er ikke greit å slå mamma.. Avogtil sitter hun time-out på en stol til hun roer seg ned.. Men det hjelper heller ikke.. Når hun blir sint blir hun så voooldsomt sint, og gråter osv:/
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Kan være en reaksjon på noe hun har opplevd også!? Noe spesielt som har skjedd i det siste?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Faren bor i utlandet? Kan det være noe med det? Hun har ikke hatt mye kontakt med faren og vi besøkte ham 2 ganger de siste månedene.. Hun sier hun har savnet faren mye... Kan det være det?? Blir så lei meg at hun har det sånn.. Hva kan jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 må nesten snakke med ungen og finne ut hva som er galt...ikke bestandig de klarer å svare om man spør direkte "hvorfor er du sinna" men prøv å stille " kan det være sånn at du er sinna fordi pappa ikke er her?" og pass på å være i hennes høyde når du snakker med henne...er gjerne en grunn til at de utagerer, Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Jeg har spurt, og da sier hun det er fordi HUN bestemmer, og oftest for hun ikke får viljen sin....
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 Det kan jo hende. Små barn greier som regel ikke å sette ord på følelsene sine, og da blir sinne og agresjon et redskap som de kan bruke. Skjønner godt at dette ikke kan være lett å takle, men du virker som en omsorgsfull og god mor, så jeg er sikker på at barnet ditt føler seg godt ivaretatt hos deg. Hva med å sitte ned og snakke sammen? Tenk litt over hva og hvordan du vil formulere deg på forhånd. Håper noen andre her inne kan hjelpe deg mer! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå