Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Samboer forholdet er over, bilen står på begge, men jeg står som hovedlånedager, han er bare kausjonist. Hvordan skal vi gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 han er kausjonist og ikke medlåntaker (bare så jeg er sikker på at jeg forstår deg riktig)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Er ikke medlånetaker og kausjonist det samme da?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 kausjonit betyr jo at han står ansvarlig hvis du skulle misligholde lånet, så nå forholdet er slutt er det naturlig å sjekke han ut som kausjonist... Siden han er kausjonist så har du sikkert ikke hatt mulighet til å ta opp billånet med egen sikkerhet (mulig du ikke har sikkerhet, som i egen eiendom e.l.).. så, enten må du få noen andre til å stille som kausjonist, eller så må vel bilen selges, hvis ikke banken er villig til å la han trekke seg som kausjonist og fremdeles la lånet løpe.. (det er vel usannsynlig, da banken ikke leker butikk - hvis ikke din økonomiske situasjon har endret seg da.... )
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 Min økonomiske situasjon endrer seg om par 3 mnd, for da får jeg vel overgangsstønad og diverse. Jeg er student og lånekassens siste utbetaling er nå i mai. Så da står jeg uten noe penger i juni og juli. H.I
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 da får du misligholde det, da, så må han betale, haha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå