Gå til innhold

Trist, Nervøs, Overrasket og SPENT!!!


-vivvi-

Anbefalte innlegg

Sitter med en ikke så god følelse akkurat nå...

Var en tur på sykehuset i går kveld etter nok en liten blødning...

Venting, venting og venting....

Fikk omsider UL for å se om det var noe der lenger.....

...................

Legen sier: ' Joda, jeg ser helt tydelig 2 svangerskap her....'

TVILLINGER????? farer det gjennom hue mitt....

Legen sier: ' Ja, men spørsmålet er bare om det fins liv...'

Fikk beskjed om at jeg må vente til Torsdag 3. Juni for å ta en ny UL å sjekke om det fins hjerteslag....

Fikk jo selv se på skjermen, 2 tydelige "fostersekker" som legen sa...

Men legen mente selv at en blødning såpass tidli kan bety at jeg mister den ene.................eller begge 2........................

Så da sitter jeg her............

Og må vente i 2 uker før jeg får et endelig svar på om vi skal få 1, 2 eller ingen tillskudd i vår lille familie.......

Trøster meg med at legen sa at hvis jeg ikke har flere blødninger nå så kan jeg ha et liiiiite håp.......

 

Det blir 14 spennende/nervøse dager.......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme skjedde med meg da jeg ventet førstemann. Ikke morsomt å gå og vente på den måten og ikke vite hva som skjer.

Men tok de ikke noen blodprøver av deg?

På meg tok de en blodprøve den dagen jeg var der. Da målte deg hCG nivået i blodet. Så var jeg tilbake en uke etterpå og tok ny blodprøve. Jeg fikk beskjed av gynekologen min at hvis jeg ikke hadde stigning på hCG nivået var det mest sannsynligvis gått galt.

Også var det ny UL fjortendager etter blødningen.

To av de verste ukene i mitt liv, men jeg ble heldigvis sykemeldt med klar beskjed om å ta det med ro.

 

Blødning tidlig i svangerskapet er jo ikke helt uvanlig. Men fy så grusom det er når det skjer.

Det gikk bra for meg, så jeg krysser det jeg kan for deg :-)

 

Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så fælt....

ble ikke sykemeldt, men skal ha ei ukes ferie å reise til svigermor i bergen nå....pleie helsa litt.....

skal på sykehuset mandag og onsdag om 2 uker for å ta blodprøver pluss ny UL den torsdagen...

er veldig spent, men vi prøver å slappe av og tenke at det blir som det blir....(lettere sagt enn gjort forøvrig..)

 

men, vi krysser fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Har tenkt masse på deg, men vært så kvalm og dårlig at jeg har ikke orket å bruke pc'en. Håper du får hvilt ut og slappet av.

 

Jeg var litt usikker på om jeg skulle fortelle deg at jeg var gravid med to eggede tvillinger, men at jeg mistet den ene da jeg hadde min blødning.

Men hos meg var det kun et tomt hull der det skulle ha vært en eggpose/sekk eller hva det nå heter.

Jeg snakket litt med helsesøsteren til minstemann om dette sist vi var på kontroll. Hun sa at det var faktisk ganske vanlig at flere enn ett egg ble befruktet, men at det "ekstra" egget forsvant i en tidlig blødning. Så kanskje du har hatt tre stykker?

 

For meg var det ikke sårt at jeg hadde "mistet" en, så lenge jeg fikk beholde en. Man vet ikke alltid hvordan andre reagerer.

 

Jeg krysser fortsatt fingrene også blir det spennende å høre om du blir tvillingmamma :-) Har tro på at dette går bra :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en blødning i uke 7, og var til legen for blodprøve onsdag og ny prøve fredag. Disse fikk jeg svar på tirsdagen etter (pga helligdag, ellers tror jeg at jeg hadde fått svar alt mandag).

 

De må da kunne ta blodprøver og se om nivået hCG(?) stiger eller synker.

Synest det er rart om du må vente i 14 dager for å få endelig svar, men jeg er helt ny i dette selv og kjenner ikke mulighetene.

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, fra begge to:)

 

Ja, vi er litt spente om dagen kan man si...

Var på sykehuset i dag og skal tilbake på onsdag for å sammenligne hCG-nivå før ny UL på fredag.....spent..

Har hatt enda en liten blødning, så er mildt sagt fortvilet i ventetiden...

men er dååååårli form, så tar det som et bra tegn tror jeg...(?)

Spørsmålet er bare om begge er døde eller om vi får beholde 1 eller kanskje begge 2......

Blir overlykkelig om jeg får beholde 1, men små føtter setter også spor så det blir til ettertanke...:)

Magen har est ut siste 2 ukene, og har mens-lignende smerter hver dag...

 

Er så overfølsom i mammahjertet mitt om dagen, og vil så gjerne at dette skal gå bra....det er vel bare å krysse fingrene å håpe....

 

Takk for omtanke, (",)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg lurer bare så innmari på hvordan det har gått med deg?

Sitter her med gåsehud og tenker for en opplevelse det må være å få den beskjeden du fikk.. 0, 1 eller 2!! hjelpes...!

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for omtanke, blir helt rørt..:)

Gru/gleder meg til UL i morgen...

Gruer meg til en evt dårlig beskjed, men gleder meg til å få det avklart å slippe å leve i uvissheten!!

 

Dere får høre i morgen... Jeg krysser hvert fiber i kroppen for at de finner liv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi:-) nettopp vært på sykehuset nå,å fikk vite at jeg bærer på ETT nydelig lite foster.. 8 uker på vei,og den andre mistet jeg tydeligvis for 2 uker siden..men vi er supertakknemlig for å få beholde den ene:-) letta,glad og lykkelig akkurat nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad. Det var skikkelig godt å høre :-))

Har tenkt masse på deg. Godt at ventetiden er over.

 

Riktig god helg :-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...