Gå til innhold

Sko


rima

Anbefalte innlegg

Hvordan er nå dette med sko? Er dette også forandret i det siste tro?

 

Da jeg var lita og da storesøster var lita, skulle det være sko på beina når en begynte å gå. Men nå sies det at man skal styrke anklene mest mulig med å gå i sokkelesten - eller uten sko hvertfall.

 

På skobutikken sier de jo selvsagt at såklart skal barnet ha på sko når de skal lære å gå. Så i dag har jeg kjøpt lillebrors første ordentlige gå-sko med god støtte rundt ankelen. Rett eller ikke, jeg regner med å prøve de på han for å se om han blir noe stødigere. Og sko må han jo ha før eller siden uansett :o)

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kommer nok ikke til å kjøpe sko før hun begynner å slippe seg å viser at hun holder på å lære å gå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde også de ikke skulle ha sko før de kunne gå, men når han begynte i barnehagen fikk vi beskjed om at det var greit å ha sko med støtte... Så vi har også kjøpt inn sko som er lette og har god støtte.. virker nå som om at småen syns det er greit å ha de på i alle fall :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt og faktisk har litt tro på er at det beste er å ikke ha sko på beina. Har jo prøvd sko og ser tydelig at han blir hemmet.

 

Nå når det er så varm blitt så holder det jo med sokker og evt så har vi jo kjøpt stonz!!!

 

Men når de begynner å gå så er det vel greit med sko. Må nok bare føle litt på hva som er riktig for deres barn også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter også med sko til hun lærer å gå.. sko hemmer foten naturlige utvikling og det bygger mye styrke og balanse nettopp ved å gå barbeint. :) Tenker at det gjerne blir et par sandaler i sommer uansett, men frem til det sverger vi til stonz. Men som det blir nevnt over meg her er det jo opp til hver enkelt og vurdere... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også var så usikker på dette. men når vi er ute nå, så vil han så ofte ut å gå. så nå kjøpte vi bare et par sko. kjøpte ecco-sko. veldig fornøyd med de. han bruker de lite ennå da, bare akkurat når han går ute på asfalt og grus og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi kjøpt de første skoene før helgen. De brukes når vi er ute, han elsker å gå og jeg mener det er viktig at han lærer å gå med sko. Det er mange som kommenterer at "så at h*n gikk så rart med sko så droppet det", men jeg vil påstå at de fleste av oss ville gått ganske rart om vi skulle gå med svømmeføtter (som jeg antar sko føles for dissa små..) ;) Inne går han selvsagt i sokkelesten. Vi kjøpte forresten også Ecco-sko, kjempefine og det gikk overraskende bra å gå med de første gangen.

 

Jeg spurte på skobutikken, og hun sa at det er så mange delte meninger blant eksperter (fysio, forskere osv), så vi måtte jo bestemme selv. Selvsagt mente hun det var best med sko ute. Men det mener nå jeg også da, så da er det jo greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...