Gå til innhold

Hva gir dere å drikke?


rima

Anbefalte innlegg

Jeg blir småfrustrert. For hver gang noen ser meg gi lillebror brød, grøt eller annen mat, får jeg spørsmål om hvorfor stakkars gutten ikke får melk. "Nei, det ska de ikke ha før de e 1år" er standardsvaret.

 

Lillebror får altså vann til alle måltider, pupp morgen og kveld (henholdsvis før og etter grøt da) og et par ganger pupp ila dagen. Helsesøster syntes det hørtes helt fint ut. Men så er det så mange som gir mme at jeg blir litt usikker her. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg gir vann til alle måltider, bortsett fra den siste flaske før kvelden (den er mme)..

 

venter med melk til ca 1 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det slutt på amming, så får derfor en flaske mme til frokosten (210 ml), ellers er det vann og av og til juice han drikker.

Har også fått kommentarer på om stakkars gutten bare skal få vann, det er da kjedelig og smaker ingenting. Fra en annen generasjon enn vår for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vann å drikke til frokost, lunsj og middag...Hun drikker omtrent ingenting :-(

 

Får en flaske med melk etter grøten om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mme når han våkner og en flaske mme før han legger seg. Ellers får han bare vann. Av og til for han litt fruktdrikk for barn fra Nestle eller litt utblandet juice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir mme og vann. Melk må vente med til han er 1 år.

 

Gir opp alle som sier slikt

"får han ikke smake?"

"vi ga det til våres barn, og de lever"

"Det er ikke farlig"

 

Osv...osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegutt får mme 3 ganger, det er bare snakk om veldig lite.

Ellers er det vann og litt saft/ juice blandet med vann,noen ganger bare så det er litt annen smak innimellom, for da drikker han masse:) Å det er iallefall viktig nå i denne varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pupp morra og kveld. Snart ikke noen pupp i mellom der ser det ut som... Men det hender han får et par ganger om dagen og, om han vil og har tid... Ellers bare VANN. Og han drikker og drikker av tutekopp. Forsyner seg selv mens han spiser. Jeg synes det er det beste. Skal ikke lære han opp til å like søte drikker med det første. Og melk blir det når puppen er tørr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrian drikker vann, vann og atter vann :-D

Han får MME når han skal sove, en gang på dagen og på kvelden.

 

Ja, det er mange som kommer med den kommentaren at "stakkars får han bare kjedelig vann han da?"

Men, han elsker vann, og bøtter innpå når han er tørst.

Vi har alltid koppen fremme, så det styrer han selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann for det meste, det er godt og drikkes mye om dagen.. mm når hun våkner på morgenen, en sjelden gang noe fruktdrikk! Fikk smake kumelk fra frokost blandingen min her om dagen, var nå så voldsomt interessert ;) Vet ikke om det var spennende å smake eller om at det var godt, men etter tre skjeer sa jeg nok.. Hadde vært greit om hun visste hva det var før hun skal begynne å drikke det i mengder liksom. Men ikke misforstå, vi snakker smaksprøver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...