:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 jeg vurderer hardt og flytte langt på landet. type skiptvet eller noe sånt. på sånne steder koster det nesten ikke noen ting å bo, og jeg tar en utdannelse som burde kunne gi meg jobb i askim eller spydeberg. men jeg har aldri bodd så langt på landet. jeg bodde i eidsvold et år da jeg var 15-16 og flyttet for meg selv og da trivdes jeg ikke spesielt bra men det kan jo ikke samenlignes med nå. hm.... jeg er litt skeptisk. noen med erfaringer?
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 "Landet" er vel relativt Gubben flytta fra Oslo og hit, jeg tror han overlevde
Zitro Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Vil nå heller anbefalle deg og bo i Askim da altså en Skiptvet... he, he... det er virkelig på landet. Kollektivmulighetene til Askim er sinnsykt dårlige også. Tenker du på å kjøpe eller? Prisklasse?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2010 ja, skiptvet er virkelig langt ut på landet. jeg har faktisk eid et hus der en gang i 2 måneder, men aldri bodd der... hehe jeg tror ikke jeg kommer til å få mer en 1 300 000 i lån.... så da er det ikke så mange steder som er aktuelle
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2010 haha... seff er det relativt, men for meg så er det sykt langt ut på landet og jeg flytter ikke til noen en gang... hehe
Mammaen til Isak Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 Trudde du bodde i ingenmannsland fra før jeg hehe
Zitro Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 Hvor stort trenger du da? Får fint en rekkehusleilighet med 2-3 soverom for 1,3 her i byen... Men det er fint her da, tog til Oslo en gang i timen og buss 1-2 ganger i timen. Pendler selv til Oslo hver dag da det er en del bedre lønninger der enn her for mitt yrke...
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. mai 2010 #8 Skrevet 19. mai 2010 Men altså, poenget er jo at det gikk bra Før dette bodde vi jo enda mer på landet ;o)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 19. mai 2010 får man det for 1,3 i askim? det viste jeg ikke. hm.. hvordan er det å bo i askim da? jeg liker askim langt bedre en skiptvet
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 19. mai 2010 haha... jeg bor kanskje i ingenmannsland, men jeg bor der ihvertfall med ganske så mange andre
Zitro Skrevet 19. mai 2010 #11 Skrevet 19. mai 2010 Ja, en kompis av meg solgte nettopp sin 3 roms for 1,1. Og det i et veldig bra strøk. Her er en bolig f,eks: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=20795660&sid=xz14660F163B120229 Personlig så synes jeg områdene Korsgård, Grøtvedt o.l områder er dem beste. Styr unna Ihlen, selv om det virker nytt og fint så er det laaaangt unna sentrum og har sånn generellt dårlig rykte på seg fra gammelt av. Sikkert bedre der nå enn når jeg vokste opp da... :-) Vi har 3 nyopppussede kommunale barnahager + mange mindre, 1 ny opppusset barneskole + flere mindre skoler. Per dags dato 2 ungdomsskoler, men det skal bygges ny så dem dem 2 blir revet. shoppingsenter, god kommunikasjon til Oslo, masse matbutikker, kort vei til svenskegrensa, Østfoldbadet o.l. er ting som trekker opp. Jeg ville aldri flyttet herfra :-)
Gjest ->>- Skrevet 19. mai 2010 #13 Skrevet 19. mai 2010 D´ække no for deg, ass. Finn deg en rik, gammel foreleser med villa i vest, for chrissake, ikke flytt på landet. De er skumle der. Ja, de er litt skumle i villa i vest også, men bedre, langt bedre.
Mandalas Skrevet 19. mai 2010 #14 Skrevet 19. mai 2010 Tja, jeg har bodd landlig i ett tettsted med ca 5000 innbyggere. Det var 25 min til nærmeste liten by og 50 min til en veldig stor by. For meg ble det altfor tungvint! Det føltes som en hel dagstur bare for å få kjøpt et par støvler. Aldri mer
Tommage♀♂ Skrevet 19. mai 2010 #15 Skrevet 19. mai 2010 Teller det å flytte til ei lita bygd innerst i hardanger? Jeg bodde et sted hvor sentrum bestod av et kommunehus, 2 butikker, en café og en tannlege. Ja og en fergekai.Og det var det største sentrumet i kommunen;) Jeg bodde der i 4,5 år, og hadde det i grunn slett ikke verst. Nå fant jeg mann der og fikk barn der, og tok hele bunten med hjem, men reiser stadig på ferie dit, og savner vennene mine derfra.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #16 Skrevet 19. mai 2010 kult jeg har vært en del i askim fordi foreldrene til en venninne har hus der, så når de drar på ferie på sommeren så låner vi huset og bruker det som feriehus... hehe... for da får vi plass til alle barna. og det virker veldig koselig der. og mye mer meg en skiptvet. samtidig så blir det enklere med småen som skal til pappaen sin også hehe... kanskje jeg blir askim jente om en stund
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #17 Skrevet 19. mai 2010 hehe.. du er kul pila gamle forelesere er hote og det er nok langt mer meg en landet... hehe.. jeg vil bare så gjerne eie noe selv, mens jeg venter på den hote gamle foreleseren
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #18 Skrevet 19. mai 2010 oj, det er sykt da. var det ikke en ekstremt stor overgang?
Tommage♀♂ Skrevet 19. mai 2010 #19 Skrevet 19. mai 2010 Nja, jo, jeg er ikke fra en storby akkurat, flyttet fra en kommune med over 40 000 innbyggere til en med 1100, hehe=) Det som plaget meg var at det var langt til nærmeste sykehus, og på vinteren kunne vi risikere ras osv på vei dit. La meg si det sånn at jeg dro hjem for å føde;) For å dra på shopping måtte vi med ferge og bil til et tettsted på størrelse med min hjemplass. Nærmeste by var Bergen, så vi dro en del dit da, men det tok minst 1,5 time hver vei... Men likevel, det var..befriende. Masse vakker natur like utenfor stuevinduet, alle kjente alle osv.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #20 Skrevet 19. mai 2010 hehe... jeg som holdt på å dø av en helg på hytten (og dro aldri tilbake dit) hadde ikke overlevd en uke på et sånt sted litt fasinerende at folk får det til. 1100 mennesker er jo ingen. det hadde gått 6 måneder også hadde jeg datet alle single menn over 30 på et sånt sted.... hehe
Snakkelittmeddeg Skrevet 19. mai 2010 #21 Skrevet 19. mai 2010 HAHAHA eg ler av den siste kommentaren din men 6 mnd var litt lenge hehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #22 Skrevet 19. mai 2010 haha... jeg måtte pynte litt på sanheten for å ikke få hatinnlegg om hvor billig det er å date så mange
Snakkelittmeddeg Skrevet 19. mai 2010 #23 Skrevet 19. mai 2010 Huff ja, du må passe deg for hva du skriver Plutselig har du trusler med at bv og fandens oldemor må ringes
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #24 Skrevet 19. mai 2010 hehe... ja, det er aldri godt å vite på et sånt her sted... hehe merkelig nok så har jeg aldri fått slike trusler her inne. kanskje fordi jeg er så moderat i det jeg skriver
Snakkelittmeddeg Skrevet 19. mai 2010 #25 Skrevet 19. mai 2010 Haha de klarer bare ikke å lese mellom linjene frøken God natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå