Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Lillegutt er 13 måneder og vi skal ha barnevakt for første gang om et par uker. Dvs, vi har forsøkt et par ganger før, men det har fungert dårlig. Det er dog et halvt år siden vi prøvde sist, og nå er vi bedt i bryllup. Festen skal være ti minutter med bil fra der vi bor (Flaks!) og foreldrene til samboeren min kommer hit til oss og passer lillegutt. Det blir ganske mange timer, da vielsen er midt på dagen og slike fester jo pleier å vare en stund, med taler ved bordet osv. Jeg tipper vi kommer til å være borte i nesten et halvt døgn.. Vi har hatt problemer med at han har vært så redd for fremmede, eller andre enn pappan og meg egentlig, helt siden han var 3 måneder. Det var ingen som trodde på oss da vi fortalte det, men de så det jo etterhvert. Han begynte å hyle bare folk så på han, og hvis de snakket til han var det bare helt krise. Han har blitt utrolig mye bedre de siste månedene, og er nesten seg selv blant folk nå:-) Han kjenner besteforeldrene sine godt, og virker trygg på dem når de er her eller vi er hos dem... men da er jo jeg og pappan der også... Jeg bare gruer meg så fælt.. Hvordan gikk det med deres første barnevakt? Noen som har noen oppmuntrende ord å gi?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 hatt det en gang, og det var søstra mi, passa på at det var hos noen han smilte til (noen bedre indikator på at de er godtatt finner man vel ikke?) og det gikk helt supert, bare passa på å være der en stund før jeg dro så han var trygg. Og når jeg kom tilbake fikk jeg det største smilet Til helga skal vi prøve igjen det har nå godt 3 måneder og pjokken er 9 mnd gammel og dette er ei anna søster som skal ha ham, så håper det går like bra denne gangen selv om han har blitt veeeeldig mye mer skeptisk siden sist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå