Gå til innhold

hvordan var det med reker nå igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet jo at i følge matportalen så er det trygt å spise reker mens man ammer. Men er det mange babyer som reagerer på det? Mi tuppe er 2mnd. og litt var for hva jeg spiser..

Har så lyst på reker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tar hun flaske?da kan du jo pumpe litt,eller gi mme etter rekespisingen =)

Skrevet

Kan man ikke spise reker nå? Tror jeg nå du kan. Jeg bor oppi Nord-Norge, og spiser reker nesten hver uke. Har aldri hørt at det skal være noe farlig:)

Skrevet

takk for svar, men orker ikke det pumpestyret (dårlig erfaring med det)HUn har heller ikke fått mme, men rekner med at hun spiser det?? Holder det med å gi et måltid med mme etter rekene da, (og ikke pumpe)?

Skrevet

De kan jo utvikle skalldyrallergi? trodde nå vertfall jeg?

Skrevet

Nei ikke farlig, men kan det gi magevondt? Dvs. er en kjentsak at babyer får lettere vondt i magen av reker?

Men viss du spiser det hver uke, så har jo du/dere gått klar;)

Skrevet

Du må nesten bare prøve og se... Nytter ikke med "eksperttips" her inne, i alle fall. Det er ikke særlig kjent at babyer reagerer på det, min gjorde heller ikke det, men du kan jo være uheldig. Farlig er det i alle fall ikke...

Skrevet

Nei, reker er ikke kjent som en typisk magevondt-matvare. Grunnen til at mange tror man ikke skal spise dem som gravide/ammende, er at man tidligere mistenkte reker (og jordbær bl.a) for å være allergifremmende matvarer.

Skrevet

Min reagerte egentlig ikke på noe, jeg kunne spise som vanlig. Men de gangene jeg forsøkte meg på reker reagerte han med magevondt.

Skrevet

HVIS du spiser det hver uke

en VISS fare for det

Skrevet

jeg har snakket med en sykepleier hos allergiforbundet om dette.. og det finnes ikke noe grunnlag for å tro at det å spise jordbær, skalldyr osv mens man ammer vil øke risikoen for allergi...

Det betyr selvfølgelig ikke at de ikke kan få vondt i magen av slike matvarer.. og derfor bør man følge litt med de første gangene man spiser det.. blir babyen urolig og får vondt i magen, er det trolig maten som er årsaken..

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Tror jeg skal prøve meg på reker i helgen jeg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...