Gå til innhold

Hvordan ligger babyen i magen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er jeg 30 uker på vei :)

Og de siste to-tre ukene ca har den lille snuppa mi ligget med hodet(tror jeg) pressende mot venstre side av magen. Mer på skrå nedover fra navlen. I blant presser det så hardt der at det er litt ubehagelig. Det blir en helt knallhard kul. Har aldri blitt sparket i ribbena, og ganske lite i blæren. Merker bare press på blæren fordi hun vrir litt på seg. Sparkingen i magen foregår mest på høyre side av magen der jeg tror hun har beina.

Dette må jo være tverrleie? Er det unormalt at jeg ikke har merka spark oppover enda skal tro. Er litt redd for at hun ikke har plass nok til å snu seg.

Hvordan ligger babyen hos deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sharazi
Skrevet

Min ligger i hodeleie og er fremdeles bevegelig. Men han flytter på seg om natten, da flytter hele kroppen seg til den siden jeg sover på, slik at jeg vokner opp med en svær klump på den ene siden av magen hver morgen.. Men han legger seg fort tilbake "på plass", når jeg står opp og beveger meg. Jeg merker sparkene mest på høyre side og litt på midten på dagtid. Jeg har ennå ikke fått noen spark i ribbena, men jeg har opplevd at kroppen har presset opp mot ribbena, slik at jeg blir nødt til å sitte i en litt ubehagelig stilling.

Er 35 + 4 dager på vei.

Skrevet

Hahaha :-) Akkurat som jeg skulle skrevet det selv! Babyen har nok god plass ennå, og god tid på å snu seg. Babyen min ligger akkurat som du beskriver. Jeg har ogaå konkludert med tverrleie. Jeg er snart 33 uker.

Men skjønner at du bekymrer deg - bekymrer meg jeg også av og til, men man får ta det som det kommer tror jeg. Ut må den uansett. Den kan snu seg mange ganger og i løpet av flere uker ennå. Jeg er ganske liten og har også lurt på om babyen ikke har plass til å snu seg, eller om det rett og slett er bedre plass i bredden enn høyden :-P

Skrevet

:-) Aha, så du har det på samme måten? Det var veldig greit å få høre.

Har tenkt samme tanken selv at det kanskje er for liten plass inni der. Men jeg er ikke så lita. Er 172 høy, men innbiller meg at jeg har litt liten plass inni der likevel ;-)

Får vel stole på at bebisene finner ut av hvordan de skal ligge når fødselen nærmer seg:)

Skrevet

Har du kanskje fått baby før siden du sier det er plass for han å bevege seg i magen?

Jeg skal på en ny ultralyd om en ukes tid. Da ser de vel eksakt hvordan hun ligger plassert og eventuelt om det er trangt for henne inni der. Gleder meg. Bare de ikke ombestemmer seg ang. kjønn ;-) Da blir det mye rosa som må byttes i diverse butikker.

Skrevet

min lille ligger med hodet ned og har ligget slik siden uke 30 ca. Men hodet var ikke festet sist kontroll 36+6, og tror ikke det er det enda. Ellers har hun visst ryggen til venstre og rumpen over til høyre. hun sparker stort sett midt på magen til høyre. Tror hun har bestemt seg for å ligge sånn!

Skrevet

Kan du kjenne at hodet hennes presser litt mot bekkenbunnen? Eller har jordmor/lege sagt at babyen din ligger slik?

Gjest Sharazi
Skrevet

Nei, jeg er førstegangs, men jeg er 183 høy, så har vel godt med plass å tilby den lille! :) Uansett tror jeg egentlig de har det godt inne i magen. Tror de fleste klarer å bevege seg greit lenge, uansett høyde på mor.

Skrevet

Jeg er 36+4 og har de siste dagene blitt usikker på hvordan hun (?) ligger. Er liksom mest på midten av magen, og der kjennes det ut som rumpa ligger.. stikker i allefall ut noe der. Men så veldig lang ned liksom, og jeg synes å ha mistet presset mot skjedeåpningen som jeg hadde for et par uker siden. Men hikkingen merkes mest der nede ved symfysen. Bekymrer meg litt for om hun ligger på skrå/tvers. Forrige gang lå gutten min skjevt i bekkenet når jeg skulle føde, og måtte derfor forløses med hastekeisersnitt etter alt for mange timer i fødsel. Skal til legen i morgen, så får vel sjekke litt grundig håper jeg, for nå begynner det å bli litt sent hvis hun ligger feil.. :/

Skrevet

Er 33+0.

Hun ligger laaaangt ned med hodet festet, rumpa på den ene siden og bena på den andre. Mye plass oppover, men "trangt" og ubehagelig nedover...

Skrevet

min lille jente ligger med hode ned, det har hun gjort i noen uker allerede, jeg er 29+3 i dag...eneste er at hun skifter side med hvor hun har ryggen sin, kjenner godt utenpå magen hvor hun ligger henne=) jeg er 2. gangs da om det har noe å si;o)

Skrevet

Jeg er 37+4 og hode er festet, det fikk jeg bekreftet på sykehuset på lørdag. Hun ligger med rompa opp mot ribbein på venstre side og beina trykker ut til siden på høyre. Har veldig press nedover og livmortappen er nå kun på 1 cm. Hun har for det meste ligget ned hele tiden. Det gjorde hun i uke 19 på ultralyd og på alle sjekk senere.

Skrevet

Om ho vil snu sæ så får ho d til, du e jo bare 30 uker på vei og da har dm go plass :) Det du kan gjøre e å bøye dæ framover mot sofakant/stol osv og svaie med hoftan fram og tilbake, da har dm mest plass og stor mulighet for å snu sæ om dm vil ;)

Dm kan forøvrig snu sæ enda i mange uker, så ingen grunn til å mistenke tverrleie enda ;)

Hær har lillemora logge i perfekt fødestilling med hodet borra godt nedi bekkenet i over 2 mnd nu :P så ho e klar :) Men aaaua for mamman hennes når ho knør så mye nedi dær og presse blæra flat ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...