Gå til innhold

Permisjon uten lønn og barselpenger. Noen som vet??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt permisjon uten lønn i ett år for å ta videreutdanning og er nå gravid!! =) Noen som vet hvordan de regner det ut og om jeg i det hele tatt får noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel litt an på om du "rekker" å jobbe 6 av 10 mnd før fødselen. Det er andre inntekter enn lønn som spiller inn også, så jeg anbefaler deg å lese:

 

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel

 

Du skal i alle fall ha rett på engangsstønaden på ca 35 000 kr.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er fast ansatt og har permisjon fra jobben har du allikevel tjent opp retten til svangerskapspermisjon, såfremt du har vært ansatt i minimum seks måneder. Da beregnes permisjonspengene dine ut fra lønna di når du går ut i permisjon, så hvis du skal tilbake i jobb før den tid skulle ikke dette være noe problem. Dette var iallefall det jeg fikk opplyst fra NAV over telefon da jeg grublet på noe liknende for noe måneder siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok ikke Notie... Man må ha ARBEIDET og hatt lønnsinntekt for å opparbeide rett til foreldrepenger.. Man må ha jobbet eller mottatt aap, dagpenger, foreldrepenger, sykepenger eller svangerskapspenger i minst 6 av de 10 siste mnd før permisjonen begynner... Ulønnet permisjon regnes IKKE som å være i jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da tok både jeg og dama på NAV feil (ikke helt overraskende, synes jeg får nye svar hver gang jeg spør om noe..). Da kan jeg nok ikke hjelpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...