Carina har to små gull Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 denne pp har jeg fått forbud om å prøve å bli gravd(!!!) Kan dere fortelle meg hvordan jeg skal klare det? Her står jeg uherdig på mnd på mnd og så skal jeg plutselig ikke få prøve en gang... jaja... Akupunktøren som var kinesik/amrikansk kunne fortell meg at jeg har en kropp som er i taotalt ubalanse. Så først måtte kroppen komme i balanse igjen før jeg fikk prøve å bli gravid. Ble jeg gravid nå kom det til å ende opp slik som sist, og det vil jeg jo ikke. Før hun stakk nålene i meg snakket vi litt og hun kjente litt på meg. Så meg på tunga og sa "du sover dårlig du". Trodde jeg sov ganske godt jeg, men det gjør man ikke om man drømmer veldig mye slik som meg.Sikkert derfor jeg er veldig trøtt og uopplagt til tider. "også fryser du mye", ja det gjør jeg. Og fryser man mye er det visst vanlig at man sliter med å bli gravid. Så her har jeg måtte slutte å drikke kalde drikker. Kun rom temperert vann. Har man en kropp som er veldig ofte kald gjør det at kroppen har problemer med at egget skal feste seg og skylles rett gjennom. Temperaturen i livmora blir feil. Dette er en feil vi nordmenn gjør sa hun. Ikke kalde drikker fra nå av... Og siden jeg ofte fryser blir jeg stiv i nakke, skulder og rygg. Alt henger sammen. OG den har jeg vært veldig plaget med i vinter/vår. Så stakk hun nåler i meg først i nakke og rygg. Før jeg snudde meg og fikk en drøss av nåler i meg på føttene og på magen. Så den første mnd skal hun stabillisere kroppen min slik at jeg får en n ormal syklus. Kan ta to. Om jeg er klar etter to mnd skal hun prøve å gjøre meg gravid. Men ikke før hun er sikker på at jeg er klar. Som hun s, neste gang jeg blir gravid skal det komme en levende baby ut av meg. Men da må forholdene først ligge til rette før det kan skje. Kan si at hun er en profesjonell akupunktør som er spesialist innenfor mens sykluser og graviditet og da må jeg vel ta henne på ordet og prøve å la være å bli gravid denne pp.... Det var litt om meg idag
Peispå! Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Så spennende! Det er utrolig hva noen kan 'lese' av kroppen vår. Massevis som kan tydes og forutsees.... Det eneste jeg reagerer på er dette med at dersom du blir gravid nå, så ender det galt....??! Ekspert eller ikke, hun legger litt av en byrde, engstelse og evnt skyldfølelse på deg dersom det skulle klaffe alikevel. Hva tenker du å gjøre da? jeg tror jeg ville hatt vanskelig med å ikke prøve... Få høre hva hun sier neste gang da!- du skal sikkert ta flere timer? Uansett; bare det hjelper:-) klem
Bringebærmamma 160611 Skrevet 20. mai 2010 #3 Skrevet 20. mai 2010 Dette kunne like godt hvert ord fra min akupunktør ;-) Jeg har gått og tatt nåler nå siden mars. Akupunktør min sa at jeg burde ha minst 3-4 mens etter MA'en i mars, dette for at kroppen skal bli styrket og klar for å bære en graviditet. Dette er et råd som det jammen med ikke er så lett å leve etter, så jeg skjønner din frustrasjon med å det å "prøve på å ikke bli gravid" veldig godt. Jeg har hvertfall nå hatt 3 mens, så jeg begynner å nærme meg der jeg "får lov" til å prøve på å bli gravid. ,-) Det er fantastisk hvor mye en flink akupunktør kan finne ut av hvordan kroppen fungere på godt og vondt. Jeg har selv et veldig godt utbytte av nålene, og misunner faktisk deg som nylig har fått behandling. Jeg har ikke time før 7. juni igjen..........lenge å vente, hehe. Jeg er sikker på at du vil merke stor forskjell etter noen få behandlinger både på søvn og frysefølelsen. Og ikke minst at det vil sitte en spire i 9 mnd etter hvert ;-)
♪ ♫ ♪ Lille Trompet ♪ ♫ ♪ Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Jeg tror så innmari på slike teorier! Du skal se det hjelper! Uansett så har du en unik sjanse til å bli bedre kjent med deg selv og kroppen din :-) "Alt henger sammen" - tror jeg er stikkordet her. Hvis man klarer å se det og leve litt etter dette prinsippet tror jeg både kropp og sjel får det bedre! Klarer det ikke helt selv enda, men prøver så godt jeg kan :-) Lykke til Carina! Heier på deg:-)
♪ ♫ ♪ Lille Trompet ♪ ♫ ♪ Skrevet 20. mai 2010 #5 Skrevet 20. mai 2010 Jeg tror så innmari på slike teorier! Du skal se det hjelper! Uansett så har du en unik sjanse til å bli bedre kjent med deg selv og kroppen din :-) "Alt henger sammen" - tror jeg er stikkordet her. Hvis man klarer å se det og leve litt etter dette prinsippet tror jeg både kropp og sjel får det bedre! Klarer det ikke helt selv enda, men prøver så godt jeg kan :-) Lykke til Carina! Heier på deg:-)
minhj Skrevet 20. mai 2010 #6 Skrevet 20. mai 2010 Hei! Høres nesten ut som om du har gått hos samme akupunktør som meg... Hos Bruno Aamo?
lykkeliten1 Skrevet 20. mai 2010 #7 Skrevet 20. mai 2010 så spennende å høre om da! Jeg ha også hatt min første time hos akupunkør i dag. Da er det bare å vente å se om mensen blir mer stabil og vi kan bli gravide.
Carina har to små gull Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2010 trønderline, grunnen til at hun mente vi burde vente var at jeg hadde veldig god effekt av akupunktur sist og ble gravid fort da, men da hadde jeg også problemer med lutealfasen og mistet. Dette mente hun kunne gjenta seg om jeg ble gravid denne pp. Kroppen min er i ubalanse og må ordnes litt på. Derfor skal hun ta en effektiv mnd med akupunktur denne mnd med to ganger i uka for å stabillisere syklusen min. Hørtes egentlig ut som hadde veldig god peiling på hva hun snakket om så velger å stole på det hun sier. Derfor blir det full stopp i prøvinga denne pp. Tør vel egentlig ikke annet. Om kroppen er i normal sylklus neste ppblir det ekupunktur en gang i uka etter det. minhj.... ja jeg går til Bruno og gjengen Går nå til ei kinesisk/amrikansk dame der. Er veldig fornøyde med de. Gikk der i høst også, men mistet desverre da. Satser på klaff denne gangen Er du fornøyd med dem?
minhj Skrevet 20. mai 2010 #9 Skrevet 20. mai 2010 hehe.. tenkte meg det. Gått hos henne jeg og. Hun sa akkurat de samme tingene om kalde hender og ubalanse til meg og, så forsto at det måtte være henne. I og for seg fornøyd da hun hjalp meg å få tilbake mens som ikke hadde kommet igang igjen 21 mnd etter fødsel. Nå er syklusen kortere enn tidligere også. Men ikke blitt gravid enda. Begrenset hvor lenge en vil gå til behandling. Koster jo mye penger... Eneste jeg ikke er fornøyd med er at hun hadde sagt til ei jeg kjenner hvorfor jeg gikk dit, og det er brudd på taushetsplikt. Men bortsett fra det søt og flink dame. Lykke til!
Peispå! Skrevet 20. mai 2010 #10 Skrevet 20. mai 2010 Jeg krysser fingre og tær for deg! Har kjempegod erfaring med akp selv. Ikke i forbindelse m syklus, men dog..det har hjulpet for det mest utroligste. Har en liten 'trollmann' her i Trondheim , og jeg har fått masse kvalifisert hjelp for alt fra dårlig immunforsvar, kvalme, prolaps... Blir bare så redd på dine vegne når hun sier det sånn.. Skjønner at hun mest sannsynlig har mye rett i det hun sier, men kan tenke meg at mange ikke klarer å holde seg i skinnet når de ønsker dette sterkt. Så skulle det klaffe og gå galt, så hadde hun rett...men, det er et tungt psykisk ansvar som ikke alle ville ha tålt så godt? Jeg jobber mye med kropp, meridianbaner, energier, fotsoner o.l, og møter mange med ulike behov og reaksjonsmønster. Tenker bare at man kan få frem poenget uten å evnt legge skyldfølelse og redsel på noen. Jeg ønsker virkelig at dette hjelper deg med å balansere kroppen, og at du får belønningen om 9 mnd! klem,klem
Carina har to små gull Skrevet 21. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 21. mai 2010 Nei sjønner at du ikke vil legge skyld følelse på noen Håper også at det snart gror seg fast en liten spire. Blir ikke denne mnd, men kanskje etter der. Eller kanskje når vi har ferie og reiser til Kroatsia. Tror også jeg må lære meg å slappe mer av. Tror nok kroppen min er litt stresset.
♥REBECCA♥ Skrevet 22. mai 2010 #12 Skrevet 22. mai 2010 hei carina lurte egentlig på ossen det gikk med deg? syns jeg har sett deg her inne siden jeg fikk gutten min i 08 . har du prøvd siden da? ser ut som du har sliti litt, sliter ikke med og bli gravid selv,men føler virkelig med deg masse sengekos, gjør susen det
Carina har to små gull Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 22. mai 2010 Heiann Kanskje du forveksler meg med noen andre. Begynte å henge her inne i januar -09. Var gravid da, men mistet en gutt i uke 20 i februar -09. Begynte å være her inne ca fra mars/april i fjor. Blir nok gravid snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå