Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Og eksamen er på fredag! Huff, hvordan skal dette gå? Vet jeg trenger å lese, for det har jeg ikke gjort i det hele tatt dette semesteret, men allikevel klarer jeg ikke å ta meg selv hardt i nakkeskinnet og sette meg ned med lesingen. Helvetes konsentrasjon!
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Det går rett til helvete med eksamen hvis du ikke leser nå, og siden du ikke er interessert i faget antar jeg det er et obligatorisk kurs. I så fall er resultatet at du må gjenta hele sulamitten neste år ... til hvilken nytt? Sett i gang og les! Finn problemstillinger for hvert kapittel og ta notater underveis.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Hvilket fag er det? jegg slet også med det, eneste løsningenge jeg fant var å lese kort intervaller ca 15-20 min, og premiere meg selv med en sjokoladebit, tlf til venninne osv. ellers var eneste plassen jeg klarte å få lest litt på do! kommer litt ann på faget, men noen har innlest bøker på cd/kasett, var enklere å sitte å høre på feks historie. lykke til med eksamen
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Rett til helvete gjør det nok ikke, har bestått på alle tidligere eksamner og bare lest noen timer før (og ikke noe i det hele tatt før den tid) - så jeg tror jeg skal stå ganske greit altså, men spørsmålet er jo hvor bra resultatet blir, hehe. Ja, får bare sette i gang med lesingen, men det er lettere sagt enn gjort. Jeg leser, men får ikke med meg hva jeg leser, tankene er helt andre steder. Tusen takk til deg under=).
sånn ca Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Full forståelse herifra i hvertfall:) Holder på med siste innspurt, og jeg må tvinge meg selv til å gjøre alt. Det er jo egentlig bare så enkelt, bare gjør det^^ Et tips som hjelper for meg er å først bare skumlese stoffet veldig fort, er det veldig mye så holde deg bare til overskrifter og andre ting du syns ser litt viktig ut. Dette klargjør hjernen og det blir lettere å plukke opp det du leser neste gang, fordi underbevistheten kjenner det igjen fra skumlesingen. Når jeg leser igjennom andre gangen, tar jeg et avsnitt/kapitel eller tema om gangen. Når jeg er ferdig skriver jeg bare noen korte setninger om hva teksen handlet om. Dette gjør det ihvertfall lettere for meg å bearbeide stoffet jeg leser, notatene jeg har skrevet underveis skumleser jeg tilslutt for å terpe for meg selv om jeg kan det eller ikke. Uansett ønsker deg masse lykke til:)
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 He he, hvis noen timers lesing er nok kan jeg forstå din mangel på motivasjon når det er finvær ute (ps. prekenen var ment som motivasjon, ha ha)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 Hehe, ikke sant! Det burde ikke være sånn at jeg lar det være med noen timers lesing, men det blir dessverre slik... Slappfisk er jeg ;-) Men takk for et forsøk på motivasjonspreken i det minste! Hehe.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #8 Skrevet 19. mai 2010 Tusen takk for det Ullsokk - og ikke minst takk for gode tips! Lykke til selv!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #9 Skrevet 19. mai 2010 Akkurat som jeg skulle skrevet det selv! Har mikroøkonomi eksamen på fredag, og mister konsentrasjonen hver gang lillejenta sparker:p Tenkte at de ble bedre etter jeg var på ultralyd, men da fikk vi høre at ungen anskje har ett hull i hjertet, så skal tilbake om en uke. Så nå er jeg kjempe spent på neste ultralyd. Og jeg bryr meg liksom ikke noe særlig om jeg stryker heller, siden jeg skal begynne på en ny utdanning til høsten og ikke trenger dette faget:p
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #10 Skrevet 19. mai 2010 Hehe, du er akkurat som meg du! Får heller ikke videre bruk for emnet, så har dessverre en veldig likegyldig holdning til hvordan det går, selv om det betyr litt å stå da. Men faen heller, åpenlyst ikke nok til at jeg gidder å bry meg! Huff, skjønner at det ikke var noe koselig å høre at barnet kanskje har et hull i hjertet, skal krysse fingrene mine på det beste! Hvis det allikevel skulle være tilfelle, kommer det helt sikkert å gå bra! Tenk så mange som har blitt født med hull i hjertet og som allikevel har klart det helt fint! Lykke til med eksamen og neste ultralyd!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2010 #11 Skrevet 19. mai 2010 Hehe akkurat lik holdning vi da:p Eneste som skjer om jeg ikke står er at jeg får 3-4tusen mer i stipend. Får ingenting ut av det siden det bare er 1. året av en bachelor. Og dette studiet interesserer meg ikke overhodet(det var ikke som forventet) Tusen takk! Ja de sier at hos de fleste gror det igjen av seg selv iløpet av første året. Men skal ikke ta sorgene på forskudd, hun var ikke helt sikker og derfor sku vi komme tilbake:) Lykke til til deg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå