Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Ville bare stikke innom å ønske alle sammen lykke til med fødsel Fikk en gutt for 2 mnder siden og stortrives i mammarollen Men tenkte jeg skulle tipse dere om en ting.. Til dere som skal amme, er det veldig lurt å kjøpe inn sånne oppsamlings-kopper til melken. Som regel så renner det melk av den ene puppen,når unger suger på den andre. Og frys det ned! Det angrer jeg på at jeg ikke gjorde,for nå må jeg begynne å pumpe meg,masse! For at lillegutt skal ha mat når han skal ha barnepass. Melken er jo holdbar i fryseren i 6 mnder Bare ett lite tips fra meg
Littlemama88<Juli10&Nov11> Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 hvor får man kjøpt oppsamlingskopper til melken?
TillaMaria81 Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Er dette en bestemt type kopp eller hva mener du? jeg har ikke født før så har ikke peiling, men det høres jo kjekt og praktisk ut! Finnes det en bestemt type som er akkurat til dette, eller mener du bare en hvilkensom helst kopp...?
Bea80 & Gullgutten Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Det rant ikke på meg på motsatt pupp når jeg ammet sist gang, og kjennte jeg litt press i den andre en skjelden gang, var det bare å presse imot så stoppet d......Så det er ulikt fra person til person.
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2010 Man får tak i det på apoteket regner jeg med,men som sagt så brukte jeg jo det ikke selv. Husker ikke helt hva de heter,men spør etter oppsamlingskopp man setter på puppen En brystpumpe er også kjekt å ha, men ikke nødvendig. Jeg har kjøpt Avent sin og brukte den 3 ganger og nå funker den ikke lenger Så jeg anbefaler ikke den ivartfall!
påtjukken Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 ja dei koppene er helt fantastiske.. kjøpes på apoteket.. brukte dei mye.. men husk å ikkje bøye deg:p hehe eg har og avent sin pumpe og syns den er helt fantastisk:) så eg anbefaler den på det sterkeste..
mlkg Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 Hos meg kom det så mye melk på andre siden, at koppene ble fulle og rant over... Ble bare søl. Men tanker er god, og det kan sikkert være bra for mange. Kanskje jeg gir det en ny sjangse denne gangen... Pass på at du legger den lille hvite plastdingsen riktig, så kanskje du får pumpa til å fungere igjen. Jeg har vært veldig fornøyd med den aventpumpa jeg hadde :-)
fresh Skrevet 19. mai 2010 #8 Skrevet 19. mai 2010 jeg brukte avent sin pumpe og kopper. Synes pumpa var helt grei, men koppene er geniale. toppene kan stables oppå hverandre hvis jeg ikke husker helt feil
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 19. mai 2010 Ja jeg skal prøve pumpa igjen i kveld og se om den vil funke Er så kjipt hvis jeg ikke får den til å funke igjen! Jeg har jo kokt alle delene i pumpa i kokenede vann, men det burde jo ikke ha noe å si det,fordi det står jo at man kan koke alt.
Gjest Skrevet 20. mai 2010 #10 Skrevet 20. mai 2010 Har avent sin pumpe og kopper og veldig fornøyd med det. På førstemann hadde jeg helt utrolig overflod av melk. Fylte en flaske på ene puppen mens junior drakk av den andre. Siden det rant så mye melk måtte koppene tømmes flere ganger i løpet av en amming fordi det rant over, men etter litt trening gikk det helt greitt. Utrolig flott å ha fryseren full av morsmelk. Hadde alltid melk tilgjenglig til barnevakt, grøt, når pappa overtok nattmating etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå