Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Var skikkelig vondt, ømt og krampeaktig i hele underlivet/ bekkenbunnen med strålinger nedover beinet.. Måtte sette meg ned mens det stod på som verst, og det holdt på en drøy halvtime- tre kvarter.. Flere som har opplevd lignende, eller som vet hva det kan skyldes? Fikk premature rier etter sex i forrige svangerskap, dette føltes litt annerledes, ikke noe ryggsmerter- men likevel, frister vel ikke akkurat til gjentagelse m det første:/ (kan legge til at fødselen sist gang startet få timer etter sex, og da hadde vi ikke hatt sex på flere uker i forveien...Kanskje derfor jeg blir litt ekstra nervøs når sånt no skjer såpass tidlig i svangerskapet..)
♥Axinija♥ Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Mener å ha lest en plass at dersom man får ubehag etter sex og det varer i mer enn en halvtime, burde man kontakte JM/lege for å dobbelsjekke om det fremdeles er trygt/anbefalt med sex... Jeg får sånn leamus-dunking i skjeden i ca 5 min etter sex, men ikke noe mer utover det..... Hadde jeg vært deg (og mtp forhistorien din), hadde jeg nok kontaktet JM for råd og veiledning! Lykke til!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2010 Ja, det tror jeg sannelig at jeg skal gjøre, for likte ikke helt det som skjedde:/ Får ta det opp m legen på neste sjekk om en drøy uke! Takk for svar=)
WPW Skrevet 20. mai 2010 #5 Skrevet 20. mai 2010 haha, nå holdt jeg på å rapportere innlegget ditt fordi det var en "rapporter innlegg"-knapp akkurat der hvor svarknappen vanligvis er:) Jeg er også rimelig sikker på at fødselen sist starta 6 dager før termin pga sex. Kynnerne ble nemlig veldig sterke mot slutten av svangerskapet når vi hadde sex, så det er definitivt noe jeg kommer til å satse på denne gangen:) Hvor langt var du på vei da du fikk premature rier sist da??
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2010 Jeg var 28 uker på vei da jeg fikk de premature riene sist, det var skikkelig ekkelt- varte i litt over en time før de ga seg, og satt nok litt skrekken i oss begge to... Turte ikke å ha mer sex resten av svangerskapet, før det var 2 uker igjen til termin- og dagen etter var jenta ute gitt:p Om det var tilfeldig eller ei vites ikke, men det var jo et merkelig sammentreff ihvertfall- og spesielt siden det var såpass lenge til termin..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå