Gå til innhold

Kramper/ smerter i underlivet etter sex??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var skikkelig vondt, ømt og krampeaktig i hele underlivet/ bekkenbunnen med strålinger nedover beinet.. Måtte sette meg ned mens det stod på som verst, og det holdt på en drøy halvtime- tre kvarter.. Flere som har opplevd lignende, eller som vet hva det kan skyldes?

Fikk premature rier etter sex i forrige svangerskap, dette føltes litt annerledes, ikke noe ryggsmerter- men likevel, frister vel ikke akkurat til gjentagelse m det første:/

(kan legge til at fødselen sist gang startet få timer etter sex, og da hadde vi ikke hatt sex på flere uker i forveien...Kanskje derfor jeg blir litt ekstra nervøs når sånt no skjer såpass tidlig i svangerskapet..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noboody?

Skrevet

Mener å ha lest en plass at dersom man får ubehag etter sex og det varer i mer enn en halvtime, burde man kontakte JM/lege for å dobbelsjekke om det fremdeles er trygt/anbefalt med sex...

Jeg får sånn leamus-dunking i skjeden i ca 5 min etter sex, men ikke noe mer utover det.....

Hadde jeg vært deg (og mtp forhistorien din), hadde jeg nok kontaktet JM for råd og veiledning! :)

Lykke til!

Skrevet

Ja, det tror jeg sannelig at jeg skal gjøre, for likte ikke helt det som skjedde:/ Får ta det opp m legen på neste sjekk om en drøy uke! Takk for svar=)

Skrevet

haha, nå holdt jeg på å rapportere innlegget ditt fordi det var en "rapporter innlegg"-knapp akkurat der hvor svarknappen vanligvis er:)

Jeg er også rimelig sikker på at fødselen sist starta 6 dager før termin pga sex. Kynnerne ble nemlig veldig sterke mot slutten av svangerskapet når vi hadde sex, så det er definitivt noe jeg kommer til å satse på denne gangen:)

Hvor langt var du på vei da du fikk premature rier sist da??

Skrevet

Jeg var 28 uker på vei da jeg fikk de premature riene sist, det var skikkelig ekkelt- varte i litt over en time før de ga seg, og satt nok litt skrekken i oss begge to... Turte ikke å ha mer sex resten av svangerskapet, før det var 2 uker igjen til termin- og dagen etter var jenta ute gitt:p Om det var tilfeldig eller ei vites ikke, men det var jo et merkelig sammentreff ihvertfall- og spesielt siden det var såpass lenge til termin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...