Gå til innhold

Hagegnomtråden post-17.mai


Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Det har skjedd. Jeg har planta ut. I hytt og pine.

1. Ludde (kjent som vårkjærminne) hadde stormannsgale Lebensraum-tanker og er nå blitt flyttet til eks-komposten for å være bunndekker under den nyplanta DUFT-skjærsminen (som påstår seg "kraftig duft").

2. Egendyrka tagetes er planta rundt buksbommene og i alle husets mest knallgule potter.

3. Bittesmå kornblomstspirer er satt i bedet, sammen med dill-aktig og knøvlete pyntekosmos.

4. Ringkrage og Rosesolvinge er sådd.

5. Overvintrete pelargonier har fått selskap på terrassen av to Dronning Ingrid til.

6. Vinranken er avskrevet og gravd opp og kastet (den var stygg uansett og kom aldri i gang), og potterosen har fått plassen dens ved dokkestua.

7. Alle sær-solsikkene (som skal bli lilla og rosa og oransj) er bundet til pinne og satt på dokkestueverandaen.

8. Et par spanske margeritter (type hvit m lilla) i hollandske krukker.

7. To dyprosa og en dyplilla petunia (surfina) har kommet i flettete kurvampler.

8. Jeg prøver desperat å beherske lysten til å dra opp noen stauder som fortsatt ikke gir tegn til liv - hvor lenge skal man la dem være når man egt har lyst på noe som er pent NÅ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Well done. Naturtomtgnom her.

Gjest sug lut
Skrevet

Naturtomt er kos, men gir litt for lite møkkrender under neglene for en som er så årevisutsulta som meg.

Gjest Toxic
Skrevet

Du har brukt helga flittig, skjønner jeg. Hagen høres fin ut :) Jeg vil også plante, i krukker vel og merke. Her jeg bor kan jo luften ennå bli noe skarp på natten, og kalde netter + pene blomstvekster er ofte en dårlig kombinasjon. Får se om jeg klarer å kjøre omveier for å unngå fristelsene fra Plantasjen et par uker til.

Skrevet

Jeg tror jeg er ferdig, bare jeg får kjøpt en sekk med jord i morgen.

- Magnolia er avblomstret

- Det er plantet i alt som kan plantes i

- Jordbær har blomstrer

- squash, agurk og tomater ble kjøpt og plantet i dag og puttet i plukksalat sammen med tomatene.

- Kaktusene mine har flyttet ut på ferie.

- Jeg er igjen selvforsynt med estragon, oregano, timian og gressløk.

- Har peppermynte nok til hele byen....og skvallerkål og brennesle.

- Puttet hjemmesådde gresskar på komposten og satser på kjempergresskar til høsten

Syrinene har store knopper og grantrærna fra i fjor har fått skudd.

Og det morsomste er at fuglehuset "svigersønnen" min snekret til minsten i fjor, har fått leieboere med gult bryst. Stas for begge guttene.

Skrevet

Mine tomater, oppvokst med takk til surrogatmor sug, flytta i går ut på terrassen, da de bgynte å se noe slitne ut i vinduet.

Skrevet

Jeg har plantet på plass noen solsikker som lillefrøken her klarte å deise med rompa si inn i.

 

Ellers lurer jeg på om jeg skulle hatt humle å plante langs nettinggjerdet her for å skjule det.

Skrevet

Det må jo bli sugogatmor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...