Påanigen :) Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 En litt teit og banal ting fra en ûberhormonell fødeklar kvinne: Jeg synes altså at ordet kynnere er så teit å si. Jeg har kynnere liksom, det høres ut som en sykdom, som meslinger eller vorter. Det hjelper nok ikke at jeg er rogalending "Eg har kynnårre.." og bor i Oslo. Jeg må nemlig si det ganske ofte i og med at magen min er steinhard mesteparten av dagen - og jeg sliter med å gå i trapper og får det hver gang jeg reiser meg og føler meg egentlig ganske fanget i sittende eller liggende stilling. Kan man kalle det noe annet? Forslag mottas med takk.
Mammaønske Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 He he, det er mykje å tenke på ;-) Kva med "magekramper"? eller "livmora mi berre øver seg litt", det pleier eg å sei ;-)
Påanigen :) Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2010 Hehe, ja - det er store bekymringer man har. Jeg har to stebarn på 8 og 3 år som synes at jeg er veldig mosom når jeg sier kynnere på stavangerdialekt, litt sånn rød i toppen - så det er nok derfor at jeg ikke føler at ordet har helt riktig slagkraft. Hun på 3 hermer veldig og har også "kynnåre" når hun har vondt i magen. De lo veldig i barnehagen ihvertfall.
Tullball Skrevet 20. mai 2010 #4 Skrevet 20. mai 2010 Hehe, godt du ikke har større bekymringer! Du kan kalle det Brackston-hicks sammentrekninger (som er den medisinske terminologien) eller falske rier? Jeg "lider" av det samme. Men nå mener mannen min at han har de også... haha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå