completely3 Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Passerte termin i går, den 18 mai. Har hele tiden vært sikker på å få før. Her sitter jeg og tror snart ikke jeg får baby... Er tredjegangs og fått før eller på tremin med de andre barna. Alt er kjedelig nå og blir litt bekymra og frustrert. Alt er klart.... Er redd morkaka skal bli gammel og gi mindre næring til lillegutt. Hodet var ikke festra i går hos legen og blodtrykket lavt og fint. Skjer visst ingenting her. Trist og lei nå. Hvor vanlig er det å gå over tida? Er vi flere?
Trojan Horse Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 hadde termin 16 mai. Har på en måte slutta å håpe hver dag nå. Før ble jeg skuffet hver morgen da jeg våknet og ingenting hadde skjedd i løpet av natta. Mensmuringer og småblødninger har jeg hatt i tre uker, så det virker ikke som om det har noe å si. tre dager over termin føles som tre uker!!!!!
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Har termin i dag, og fødte før tiden sist gang, så har allerede ventet en god uke for regnet med det samme denne gangen etter det jeg hadde hørt.. men her er jeg da.. Har de samme bekymringer som deg HI, spes. "Hva om jeg går over 7 dager +++", syns det er skummelt!!!! Har begynt på bringebærbladkapsler og tatt akupunktur i går, og hatt sex - ikke akkurat det som står høyest på listen om dagen, men jm "anbefalte" det.. (hehe!). I går ble jeg til og med spurt om når jeg skulle føde fra ei 3 barns mor (hun vet godt at termin er i dag).. Holdt på å skrike noen stygge kommentarer tilbake...føler meg litt som et hormonvrak ja! Tips fra jm var å ta det rolig, for hvis kroppen er sliten så kan den begynne å holde igjen.. så jeg sitter nå her på bim jeg da.. og så kunne jeg ta meg noen småturer for ikke å sitte for mye i ro, men ikke slik at jeg ble sliten - ikke trapper og slikt med andre ord!
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Hei Jeg har termin i morgen 20.mai. Fødte mitt første barn 16 dager før termin forr noen år tilbake og forventet derfor å få nå 3 uker før termin. Dette har vært 3 lange uker;) Folk er tom lei av å ringe meg og spørre om det skjer noe;) Har nå akkurat vært ute og gått tur i finværet her. Fikk igang sterke kynnere men det roer seg igjen nå. I går støvsugde jeg hele huset og vasket gulver, men inget skjer:) Skal gå flere turer i dag og håper det kan hjelpe til;) Dette sliter både på humør og familien:)
termin 18.05.10 *overtid* Skrevet 19. mai 2010 #5 Skrevet 19. mai 2010 Hei hei. Vet hvordan dere har det, hadde termin i går. Men har ingen følelse av at noe skal skje i nærmeste fremtid. Eg og har gått å ventet en stund, fikk 10 dager før sist, og da hadde eg ingen kynnere, mens denne gangen har eg hatt mange av de hver eneste kveld. Så eg ligger jo våken hver eneste kveld og håper på at de skal gå over til rier. Dette er håpløst. Skal til legen no kl. 13.00, Så håper ho kan fortelle meg at hodet er festet og alt ser bra ut, men tviler sterkt på det. Jaja dere må ihvertfall ha lykke til
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #6 Skrevet 19. mai 2010 Hvordan går det med dere? Noen tegn på fødsel.. Her lurer jeg på om slimproppen har gått i kveld, er spent på natten... Lurer på om jeg skal putte de siste tingene i baggen før jeg legger meg... (har listen klar over de siste småtingene som skal oppi sånn i siste liten), men er så redd for at jeg har for høye forventninger nå og våkner opp skuffet i morgen...!
Bea80 & Gullgutten Skrevet 19. mai 2010 #7 Skrevet 19. mai 2010 Hadde menstermin på mandag og har ul termin i morgen..... Var hos jm i dag, hadde nesten 1cm åpning og men var ikke festet og sto litt høyt i bekkenet..... Tror ikke jeg får baby i år sa jeg til jm, hu bare lo da......Så får hb det skjer noe her snart, er ganske så drittlei av å sitte å vente...... Jeg var drit deppa sist uke pga at ingenting skjedde, men det har gått litt over....nå vet jeg at jeg er faktisk nærmere enn noen gang, og dagene går jo uansett hvor kjedelige de er..... Lykke til!
Bride09 Skrevet 20. mai 2010 #8 Skrevet 20. mai 2010 Jeg hadde UL termin 14.mai og har menstermin 22.mai, begynner å bli lei av å vente nå.. Er aktiv og har vært det gjennom hele svangerskapet, men det ser ikke ut til å hjelpe.. Har mye kynnere, noen vonde..men de kommer sjeldent desverre.. Puuuhhh... Ei venninne av meg hadde termin 1.juni, hun fødte i går.. Dårlig gjort å snike i køen
Gjest Skrevet 20. mai 2010 #9 Skrevet 20. mai 2010 Jeg hadde termin på søndag. Gikk tolv dager over med førstemann og nummer to kom på termin. Jeg hadde derfor ngen forventninger om å føde før termin. Da jeg var på kontroll i går morges, hadde jeg tre cm åpning. Jordmora sa at det sikkert ble fødsel før helga. Pga styrtfødsel forrige gang og litt lang vei til sykehuset, sa hun at jeg måtte dra til føden ved minste tegn til endring. Litt utpå dagen dro det seg litt til i ryggen. Ikke rier, men vondt. Jeg ringte føden og de ba meg komme inn. Da jeg ble undersøkt klokka fire, hadde jeg fire cm åpning og vannblære som stod i spenn i åpningen. Jordmora som undersøkte meg sa at det kom til å bli fødsel og la meg inn. Klokka åtte i går kveld hadde jeg fortsatt ikke fått rier, ikke noe spenn i vannblæra lenger. Ba da om å få dra hjem. Jordmora var enig. Hun sa at dette er typisk for tredjegangs og at det godt kan dra ut noen dager før det skjer noe. I går var jeg bare glad for at jeg fikk dra hjem og legge meg i egen seng, men nå er jeg sinnsykt skuffa og lei. Vil at babyen kan komme snart. Blir sprø av å vite at fødselen er i gang, men at den bare er i latensfasen (som kan bli LAAANG). Dette ble litt langt, men det var deilig å skrive det ut......
Ennasus Skrevet 20. mai 2010 #10 Skrevet 20. mai 2010 Jeg hadde termin 12 mai, det er 8 lange dager over det. Hodet ser ut i å være festet, men jeg er ikke sikker da legen som undersøkte meg bare er vikar og stresser rundt. Min fast lege har permisjon og min jordmor har gått ut i fødselspermisjon. Så jeg føler meg litt alene, og lurer på om jeg bør ringe sykehuset for å bli undersøkt.... Magen er forsatt høy, mye liv og det ser ut til at hun trives der innie. Svigers fra England han ankommet, og de går bare å venter og det er utrolig frustrende. De hadde forventet at barnebarnet deres var kommet.. Så jeg håper for min skyld og min fam at dette lille krapylet snart ankommer denne flotte mai mnd! Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå