Gå til innhold

Hvordan vet man om de har den fjerde barnesyksommen..?


Uro4

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

man vet det vel egentlig ikke før feberen går ned og babyen får et prikkete utslett (særlig på hals og magen).. De har ofte høy feber i 3-4 dager, og når feberen går ned får man utslettet.. Utslettet er ikke smittsomt, og jeg tror ikke de vet hvorfor man får det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, enig med jeg og gullet. Man vet ikke at det er den fjerde barnesykdom før utslettet kommer etter noen dager med feber - gjerne høy feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå..Da er det nok det snuppa har !

Hadde feber lørdag, søndag og mandag. Tufs i går, og prikkete på mage og rygg og ved hårfeste i dag....

 

Hva er liksom greia med 4. barnesykdom da? hehe...

 

Tar det lang tid før utslettene går vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar vel et par dager før de er helt vekke.... Hva greia er vet jeg ikke... Bare noe de små må gjennom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri så rolig du er! Da storesøster hadde dette ved 8mnd, ble jeg småhysterisk og ringte helsestasjonen (eller legen - husker ikke). De spurte etter symptomer og da jeg forklarte sa de at det var den fjerde barnesykdom. Javel, men det så jo så fælt ut syntes jeg. Men neida, det går fort over og er ikke farlig fikk jeg til svar.

Her også tok det et par dager før utslettet ga seg. Det er liksom "på sitt verste" når man plutselig oppdager det også går det gradvis bort.Så trøst, gi barnet god mat og drikke, så kommer de seg fort. God bedring!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror aldri storesøster hadde det.

Men, hun skal til legen i morgen¨. Så da kan jo legen ta en titt på lillesøster også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...