Gå til innhold

Livet er jammen ikke like lett alltid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min leier en bolig idag. Sokkelleilighet.. Etter at sønnen min ble født i januar har han vært mye syk. Vært mye ut og inn av sykehus. Han har astma og blir fort tett.. Det at vi bor i en sokkel som er fuktig hjelper ikke på saken. Legen mener vi bør flytte..

Pga at jeg har liten inntekt får vi ikke lån. Hvertfall ikke etter at de nye reglene kom i banken hvor man må ha egenkapital. Det har vi ikke. heller ikke mulighet for å spare opp når vi betaler 10 000 kr i mnd i husleie.

Ringte kommunen.. var ikke mye hjelp å få der heller. For vi har inntekt.. så fikk beskjed om å finne noe på leiemarkedet.. Og her i byen er det så dyrt så hvis vi skal leie en leilighet som ikke er sokkel må vi opp i 11 - 12 000 kr mnd + strøm.. Det er sure penger. Vi kunne lett ha betalt på et lån.

Og når banken har nye regler er det ikke mange i etableringsfasen som får lån.. så det er kø for å komme på visninger og leilighetene forsvinner fort..

*frustrert*

Videoannonse
Annonse
Gjest Nabaat
Skrevet

Skjønner dette er vanskelig. Vi fikk heller ikke lån fordi jeg gikk på rehabliteringspenger.. Trodde fvi:) Så fikk vi lån i lokalbanken.. Har du hørt med ALLE banker+ Vi trengte ikke EK..

Skrevet

Har du snakket med kommunen om etableringslån altså?

Har en venninne som nettopp har fått det, og hun er over 40 år.

Den delen utgjorde hennes egenkapital.

Det samme gjorde vi da vi kjøpte første gang, selv om det er lenge siden.

Det hjelper ikke om dere får noen til å kausjonere for dere heller?

Nei, igjen tror jeg at guttene skal få sparepengene sine først den dagen de trenger egenkap. til leil.

Skrevet

om d er noen trøst vet jeg hvordan det er :( vi har 2 barn og en på vei...og må leie56 kvm med 2 soverom...og hvor skal man få 200 000 i egenkap fra? ikke alle som har foreldre spom kan spa opp det.....helt håpløst føler jegg :((

Skrevet

Da kan du ikke ha vært i alle banker?

Lokale sparebanker gir ofte ut 100% lån - det er jo dyrere enn å låne en mindre %, men en får lån og kan kjøpe hus. Også teller det å ha bsu - jo mer penger der jo gunstigere lån. Jeg kjenner flere som har fått avslag i de "vanlige" bankene men som har fått lån hos sparebankene. :)

Skrevet

Prøv Skandiabanken. Vi fikk avslag i DNB og kunne få låne mye mere enn vi spurte etter i Skandiabanken.

Skrevet

disse nye reglene kom for bare 2 mndr siden....kausjonist eller 10 % ek....har prøvd både sparebanker og banker de sier reglene gjelder alle og er NYE :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...