Gå til innhold

Klær under fødselen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er over fem år siden forrige gang jeg fødte, så jeg har glemt litt hvordan ting foregår. Nå er det bare noen dager igjen til termin, og jeg kom til å tenke på, hva har man egentlig på seg nedentil under fødselen? (Jeg tenker på åpningsfasen, ikke selve utdrivelsen.)

 

Jeg mener å huske at jeg spradet rundt i et mammaskjørt forrige gang. Det har jeg ikke denne gangen. Går det greit å ha på seg vanlig mammabukse eller er det mye pes å stadig vekk måtte kle den av og på seg? Tar man eventuelt på seg sykehusskjorten med en gang? Hva har dere tenkt å gjøre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan vel vere greit å ha ei joggebukse i tilfelle?? og så får ein vel sjukehusskjorte.

sat i badekaret sist eg, men då varte ikkje opningsfasen så lenge... med nr.1 var det fullt på føden, så vart sittande i mine eigne kle på venterommet i eit par timar før det vart fødsel...følte meg ikkje så veldig godt ivaretatt akkurat då...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk på meg sykehusskjorta ganske fort, og sånn nettingtruse, for de måtte ta fostervannet mitt, og da var den grei, for måtte ha bleie inni. Det er jo endel undersøkelser, så alt for mye klær er vel ikke å anbefale.... mye styr med rier hvis du i tilegg må kle av og på deg hele tida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk også på meg sykehusskjorta og sånn nettingtruse ganske fort. synes det var greit i grunn, så slipper man å måtte skifte fra joggebukse og sånt når riene begynner å bli skikkelig vonde. Da har man tross alt tankene på noe helt annet enn det å måtte skifte klær. Så jeg synes det er like greit å kle seg for anlendingen med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykehus skjorteog nettingtruse, det var det jeg hadde på meg! styrete og kle av å på når de skal undersøke... etterhvert ble det veldig lite klær på denne damen. Man bryr seg fint lite om sånn.... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg husker at jeg også endte opp med å bry meg fint lite etterhvert. "Du kan godt kle på deg litt igjen" sa jordmoren når jeg spradet rundt en periode i bare en t-skjorte (og ingenting nedentil)... :)

 

Jeg gjør som dere, skifter til sykehusskjorte tidlig, da er problemet løst! Takk for svar jenter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...