Gjest Macy Skrevet 19. mai 2010 #1 Skrevet 19. mai 2010 Vi har startet nattavvenning, dvs. mannen min går inn på natten og trøster ved å ta lillegutt opp og bysse han til han roer seg og sovner igjen. Dette har nå pågått i tre-fire netter, og vi ser noe bedring ved at han sovner fort igjen uten for mye protester. Men innsovningen til kvelden har vi fortsatt ikke gjort noe med, han ammes i søvn, eller ihvertfall til at han er så groggy at han kan legges over. Dette tenkte vi å kutte ut når han har vent seg til at han ikke får mat på natten lenger. Han får pupp på morgenen, og til slutt på kvelden igjen. Han er forresten ett år snart. ER DET NOEN SOM HAR GJORT DET SÅNN, MED GODT RESULTAT? Vi vil gjerne unngå for mye skriking.
mamazon <3<3<3 Skrevet 19. mai 2010 #2 Skrevet 19. mai 2010 Høres akkurat ut som vi jgorde med nr en. Funka fint. Nr to sluttet litt tidligere, men på samme måten. Vi kuttet ut amming på natta da han var ca 6 mnd, og det tok bare to-tre dager. Så sluttet han helt med melk av seg selv da han var 8 mnd (Da var jeg gravid på nytt, så han syntes kanskje det var noe muffins). Så her har det vært en god oppskrift, sende far inn med trøst og evt. vannflaske.
Stellaborealis Skrevet 19. mai 2010 #3 Skrevet 19. mai 2010 Vi har gjort det med begge og det har tatt noen uker men nå har vi to barn som både sovner og sover hele natten uten problemer og har gjort det fra 8 mnd. De er 3 år og 9 mnd:) den metoden var hvertfall best for oss, men vær tålmodige er mitt råd. Lykke til:)
erteposen + 4 Skrevet 19. mai 2010 #4 Skrevet 19. mai 2010 Jeg ville nok tatt det andre veien. Først lære barnet å sovne selv om kvelden, og så ta natten. Ikke amme, ta opp osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå