Gå til innhold

Tips mot urolige ben!


Gjest

Anbefalte innlegg

Sikkert mange som allerede har funnet ut av dette, men for meg kan det se ut som Magnesium funker mot dette ekstremt plagsomme symptomet. Husk bar å ikke ta for mye av dette legemiddelet da det kan gi heftige bivirkninger. Har til nå bare benyttet det når bena virkelig er urolige og før natten. Fikk sove hele natten, noe som var utrolig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Takker for råd.. jeg holder på å klikke av dette.. er det i tablettform eller flytende og hvor kjøper du dette vidunderstoffet? Skal man ikke ta det regelmessig? bare ved behov altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd den flytende fra Floradix eller hva de nå heter, funker veldig bra, men da jeg gikk over til tabletter tok jeg tydeligvsi for mye og fikk en heftig diaré... Nå er jeg nede i halv dose av det som står på boksen, har forholdsvis rolige ben og ikke løs mage. Det anbefales også å ta magnesium sammen med kalsium for å få full effekt, det finnes visst også kombinasjonsprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt eget tips backflashet for min del. Sover ikke natten etter jeg har vært på jobb. Tablettene som jeg tar funker ikke alltid og har nå prøvd ice-gel og ulltråd rundt ankelen. Tok 1 g paracet en kveld og da sovnet jeg. Må få kjøpt inn mer av det tror jeg ;) Heldigvis er jeg ikke plaget med mer alvorlige plager, så skal nok komme meg gjennom :) Har ikke tatt tabl ved full dose hittil da jeg er litt forsiktg med magnesium :) vil ikke ta mer enn det som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips og råd.. Jeg skal rett ut og handle i morgen.. Men anbefaler dere flytende eller i tablettform eller er det bare smak og behag liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "sliti" med rastløse bein i noen år.. her får jeg sambo til og massere beina.. det hjelper på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips!

Har vært skikkelig plaga med det de siste ukene. Brukte magnesium tidligere i svangerskapet på grunn av leggkramper, men har ikkje kobla at det kunne hjelpe mot dette også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold beina høyt når du kjenner det.. om natten gjerne.. urolige bein kommer ofte av slitene bein og ofte pga ødem. Det hjelper å holde de litt høyt, med en pute under når man sover :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...