Gå til innhold

Det er jo ikke mer plass i magen! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir helt gal. Magen måå jo ha sunket, den har jo hengt over buksekanten i flere uker. Kjenner babyens hode helt ned i dåsa, men samtidig klarer jeg nesten ikke å sitte, for føttene er jaggu helt oppi lungene. Hvor stor er denne ungen egentlig?? Eller ligger den helt utstrakt? Fysj ubehagelig er det i allefall. Kom ut. NÅ! Er skita lei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjeeeeempelei her også!!!

Kjenner du at bebis ligger langt nede? Jordmor sa til meg i dag at han lå langt i bekkenet og hodet var festet, men jeg trodde at jeg skulle kjenne det bedre... Vanskelig å forklare:) Jeg merker liksom ikke at han ligger nedi der lissom... Da tenker jeg at dette kommer til å ta laaaaaang tid!! 17 dager igjen!!!:)

Skrevet

Legen sa for noen uker siden at han lå bra plassert langt nede i bekkenet, men han var usikker på om hodet var festet. Kjenner mange "stikkinger" i skjeden, og har hørt at det er barnet som beveger hodet. I tillegg kjennes det ofte som jeg "sitter" på hodet, klarer heller ikke knipe igjen like hardt som før da det kjennes som om noe er i veien. Så jeg merker det vel :)

Skrevet

Du merker d nok da ja:)

Kjenner stikninger jeg også når han rører seg, (de er faktisk litt vonde....). Det er vel den følelsen som du beskriver som jeg har ventet på, at d kjennes ut som at du "sitter" på hodet. Det kjenner jeg ikke i d hele tatt.. Men d er kanskje ikke vanlig til alle... :)

Skrevet

Her ligger også babyen laaaanngt ned med hodet festet. Men her er det god plass oppover mot ribbeina, så jeg kunne nesten önske hun kunne "utnytte" plassen bedre, for det er så ubehagelig nedentil! Jeg er 33+0 i dag., og hun har ligget sånn i et par uker.

Skrevet

Merker bare ubehag når jeg sitter rett opp og ned, og ikke retter meg ordentlig opp. Idag føltes det som om ungen skulle skvette ut når jeg satt på bussen! Var på kontroll og han fant hjerterytmen helt nede rett oppfor skabeinet, så tror barnet må ligge laangt nede.. Det slo meg også idag at det nok sikkert ikke er barnets føtter jeg kjenner opp under puppene, men heller kynnere slik at livmoren blir hard der oppe. For det er jo ikke ubehagelig hele tiden. Jaja.

Legen min klarte forresten ikke å kjenne om hodet var festet ordentlig, fordi jeg "hadde så stor mage".. Æsj så pinlig. Håper babyen kommer sånn at jeg slipper ny kontroll om 2 uker.. Hehe. Ikke like festlig å diskutere mengde av utflod med en ung mannlig lege på 30..

Skrevet

førstegangs: Forresten så kjenner jeg bare "at jeg sitter på hodet" noen få ganger. Har skjedd ca 3-4 ganger når jeg tar bussen (vet ikke hvorfor) eller hvis jeg har vært ute og gått en del og så setter meg ned. Så er jo ikke sikkert du trenger å vente på den følelsen, ikke sikkert den kommer hos alle :)

Skrevet

Vi gravide er vel litt for opptatt av å sammenligne alt mulig:) hehe... Tenk så kort vei ungen egentlig har på vei ut! Når du til og med finner hjertelyden helt ved skambeinet:) Også skal d ta så JÆV... lang tid og så vondt å få den ut:)

Kjenner til det med ung lege rundt 30 gitt. Var hos ham bare en gang, og alle andre kontrollene hos jordmor;) Passet meg bedre kjenner jeg:)

Skrevet

Jepp, men tar vel tid når hele underkroppen skal åpne seg opp 10 cm.. Syke greier. Sier litt om hvor tungt svangerskapet er når man faktisk GLEDER seg til noe sånt.. :D

Han legen ja.. Uff sitter og frykter at han plutselig må ta noen form for vaginal undersøkelse på meg. Da dør jeg. :P

Skrevet
:) Får håpe du slipper det da:) Jeg har allerede bestemt meg for at 6ukers-kontroll skal gjennomføres hos en gynekolog enn fastlege.. hehe!
Skrevet

Ja you and me both.. Er ikke alle man ønsker å flekke utstyret sitt til..

Skrevet

Da lurer jeg virkelig på hvor snuppa mi ligger henne.

Hun sparker opp i lungene, men gjør ikke vondt. Klarer bare ikke sitte rett, men bakover og litt på skrå. Samtidig rykker jeg til hver gang hun vrir på hodet. Føles ut som jeg må tisse akutt der og da, og det stråler i urinblæra. Er hodet langt nede da? Legen hadde problemer med å kjenne hodet

Skrevet

LoL.. Jeg har det akkuratt helt likt, å det er hele to mnd igjen... Huff, hvordan skal jeg komme meg igjennom det her.. Har gjort det en gang før, men kan ikke huske at det presset så sinnsykt på ribbein og lunger som denne gange her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...