Lovemelikeyoudo Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 what to do? Bare amme og gi vann som vanlig? gå til lege?
erteposen + 4 Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Amme, amme, amme og gi vann fikk jeg beskjed om. En kontakter legen om barnet blir dehydrert eller er slapp/dårlig. Mine tvillinger har hatt spysyke to ganger før 9 mnd. og det er kjipt. God bedring!
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Få i så mye væske som mulig. Om han blir veldig slapp(vanskelig å få kontakt med) gå på legevakta =) Ikke gøy når det står på, mi lille tulle spydde i seks dager for noen uker siden... =( Lykke til!
Tante Gustava Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 Amme så mye stakkaren vil ha. Dropp annen mat, amming er best. Evt kan du prøve å gi små mengder vann med sprøyte. Jeg har vel brukt å gi 2-3 ml hvert kvarter ca. Viktig at det ikke blir for mye, da provoserer du bare oppkast. Vær obs på tegn på dehydrering, om barnet blir slapt og apatisk. Og sjekk bleiene!!! Barnet bør ha i alle fall et par våte bleier i løpet av dagen. God bedring. Spysyka hos de minste er utrolig kjipt, men det går heldigvis over dette også ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå