Gå til innhold

Høre hjertelyd.


april79

Anbefalte innlegg

Lurer bare på om det er flere enn meg her inne som ikke har fått høre hjertelyd ennå... Ble utrolig skuffet dag jeg på kontroll i 12.uke og IKKE fikk høre hjertet :-( Legen (som var vikar) var ganske nyutdannet og sa at hun ikke hadde lært teknikken for å finne hjertelyd... Er ikke dette litt rart? Jeg har to velskapte barn fra før, og husker godt at jeg fikk høre hjertet deres på denne tiden, og det var en sann lettelse og lykkefølelse å høre at "batteriet" virket:-)

Denne gangen må jeg visst vente litt og bekymrer meg selvsagt alt for mye. I neste uke er jeg i uke 17 og skal til jordmor som jeg VET er erfaren og flink. Gleder meg veldig, og synes jeg har måttet vente unødvendig lenge på pinebenken.

 

Når fikk dere andre høre hjertelyden til deres små vidundre? Og hvor raske var slagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos jordmor og lege (begge veldig erfarne) i uke 12 og de sa begge at de ikke ville lytte etter hjertelyd så tidlig. Rett og slett fordi de ikke alltid klarer å høre noe så tidlig, og da vil de ikke gjøre mødrene bekymra. Jeg hadde ikke regna med å få høre heller, for jeg hadde lest at mange ikke ville høre etter så tidlig.

 

Jeg var på privat ultralyd samme uka og fikk høre hjertelyden da, om ikke annet. Den var på rundt 160 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dra i UL samt høre hjertelyd da jeg var i uke 12, bare for å forsikre meg om at alt var i orden. Vi hørte hjertet tydelig slå, 144 s i minuttet. Ble helt rørt! :) Masse lykke til videre:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i forrige uke, var da ca 14+3. Og hun måtte bruke litt tid på å finne hjertet, fordi babyen er så liten enda, og i tillegg så turnet den litt rundt. Er klart det er nervepirrende når man ikke får høre! Husk at almennleger skal lære om det meste, og det er ikke sikkert man har tid til så mye praksis i akkurat å lete etter hjertelyd hos små fostre. Og som det blir sagt over, uke 12 er veldig tidlig, og mange leger og jordmødre ønsker ikke å gjøre mor urolig.

Du kan glede deg til du skal til jordmor, og får høre det lille hjertet tøffer i vei! : )

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte hjertelyd for første gang da jeg var 12+3, var legen som ville sjekke om vi fant hjerte. Så hørte jeg det på nytt i forrige uke, da var jeg 16+4, hjertelyden lå på ca 140 da. Skal på ultralyd torsdag denne uken, og er meeeget spent :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På forrige svangerskapskontroll, 18 mai, fikk min kjære og jeg høre hjertelyden til den lille. Jeg var da 12 fullgåtte uker. Det var en utrolig lettelse å høre hjertet må jeg si. Unner alle å få høre dette slik at en blir litt mindre engstelig.

Man tenker jo så mye rart som førstegangsgravid. Jeg har tenkt mye negativt og på alt som både kan være galt og på ting som kan gå galt. Jeg har bestemt meg for at fremover skal jeg prøve å være mer positiv siden det tross alt ikke hjelper noen at jeg tenker negative tanker. Trøster meg med at så lenge jeg ikke har blødning og føler meg i grei form, er alt i orden. Det går jo bra med de aller fleste sies det :)

Fingers crossed for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...