Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 Jeg vet fortsatt ikke helt hva jeg vil gjøre i fremtiden og trenger litt "inspirasjon".
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 Er lærer, og digger å jobbe med barn, å lage planer og opplegg samt å samarbeide med mine fantastiske kollegger. Hater sure, krevende, masete foreldre, foreldremøter og konferansetimer.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Butikkjobb atm. Kjedelig med lite variasjon
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Resepsjonist/sentralbord, elsker jobben min
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Er sosionom, jobber i nav. Stortrives med dette, men hater sure krevende masete alenemødre som har til mål i livet og få flest mulig unger med flest mulig menn, samtidig som de sier de bor alene men legger ut i statusen på Facebook at de har samboer.. Heldigvis blir en del av disse tatt og det synes jeg er flott. Hater også sure brukere som skal ha og krever og ikke gidder lese internettsidene før de ringer å kjefter. Hater ikke de sure brukerne som skal ha men ikke får når de skal. Disse skjønner jeg er sure, og så synes jeg det er trist at systemet fungerer så dårlig. Synes også det er trasig at lokalkontorene må taimot dritten for at forvaltningskontorene ikke greier gjøre jobben sin. Synes det er flott å få lov til å hjelpe de som trenger en dytt ut i arbeidslivet igjen, og være med å skape muligheter for folk som kanskje har mistet troen på at det er mulig. Synes det er flott når jeg ser at rusmisbrukere greier å bli rusfri og bygge opp igjen troen på seg selv, få kontakt med familien igjen og kommer seg ut i arbeidslivet. Synes det er synd at det sosiale arbeidet og den sosialfaglige kompetansen ikke er verdt en dritt i nav, og at andre uten relevant utdanning har samme lønn som meg... Alt i alt så elsker jeg jobben min.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #7 Skrevet 18. mai 2010 Jobber med rehabilitering av mennesker med epilepsi. Er mye psykiatri inni bildet og veldig spennende
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #8 Skrevet 18. mai 2010 Personlig trner, instruktør og sykepleier. Elsker å være personlig trener, hjelpe andre til å nå sine mål. Det er så moro når de som har lite tro på seg selv, strutter av pågangsmot og har en bedre helse etter bare noen uker. Jobber ikke som sykepleier mer, der ble jeg derimot oppspist og utbrent.....
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #9 Skrevet 18. mai 2010 Jeg jobber som forsker på et universitet. Ingenting er så moro som arbeidet mitt, men arbeidspresset er stort og jeg jobber mange timer overtid i uka (langt mer enn det som er "lovlig" for folk flest) og ikke får jeg noe ekstra betalt og det er mye reisevirksomhet. Altså ikke spesielt familievennlig og derfor driver jeg og ser meg om etter noe annet morsomt å holde på med.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #10 Skrevet 18. mai 2010 Ped.leder i barnehage og stortrives på tross av dårlige budsjetter, dårlig bemanning, mange barn... Men ingen dag er lik og det er hektiske og kjekke dager. Bestemmer mye selv hva vi og ungene skal gjøre og har det kjempekjekt. Jobber i et effektivt og trivelig team som gjør at det er kjekt å gå på jobb uansett. Møter masse hyggelige foreldre og nydelige barn som vi får lære og kjenne og får være en viktig del av livet til! Jeg får også mulighet til hele tiden være i faglig utvikling pga lesetid og en del gode kurs. Anbefales.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #12 Skrevet 18. mai 2010 Arbeider som laboratoriesjef, utdannet innen kjemi. Utrolig artig jobb, store utfordringer og ufattelig mye arbeid. Men jeg trives. Nedturen er at man aldri har fri fra jobb, er på 24/7. Blir spennende å se når jeg skal ut i permisjon...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #13 Skrevet 18. mai 2010 Jeg er utdannet sivilingeniør og jeg kan på det aller varmeste anbefale utdanningen. Den er allsidig, man får lett jobb og det finnes mange spennende spesialiseringer! Men hvis man er typen som gjerne vil jobbe med mennesker er det kanskje ikke helt tingen, man må like å løse problemer og være kreativ på en nerdete måte!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #14 Skrevet 18. mai 2010 Jobber som assistent i barnehage. Elsker jobben min! Men blir godt å få fagbrev som barne-og ungdomsarbeider og litt bedre lønn:)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #15 Skrevet 18. mai 2010 Hei 2044. Det er 2036 her. Jeg er utdannet sykepleier, men tok nylig utdanning som personlig trener. Det er 1 år deltid. En bør ha en viss erfaring eller interesse for trening, men du trenger slettes ikke å være sportsfanatiker. Anbefaler deg å titte på: www.afpt.no www.nih.no
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #16 Skrevet 18. mai 2010 Jeg er også sosionom, men jobber som miljøterapeut på et omsorgssenter for enslige mindreårige asylsøkere. Synes det er en fantastisk jobb, døgnturnus gir en helt spesiell kontakt med barna, og det er et utrolig hyggelig og givende arbeidsmiljø Fordelen med døgnturnus er at man jobber maaange timer når man er på jobb, og hver gang man drar hjem har man en hel uke fri...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #17 Skrevet 18. mai 2010 Jeg er sanglærer og bedriver undervisning og kulturskoleadministrasjon. Kjempefin jobb!!! Men seriøst; 20.30: kan folk bli tatt for å ha svindlet NAV for ytelser ved at de legger ut sånt på FB? Jeg har nemlig hatt en samboer som flyttet ut i august i fjor. Jeg VET at han begynte et forhold med en dame i begynnelsen av november, og de la det på FB ca 15.11. De feiret også jul sammen, og i praksis hadde han altså adresse der hele desember. Men til NAV meldte han ikke flytting før 1. februar. Så NAV ringte til meg og gnålte om hvorfor han var registrert på min adresse - jeg prøvde å få ut både bidragsforskudd og bidrag, siden han var kjempetreg med det. De spurte meg også pr brev. Jeg forklarte meg så godt jeg kunne, det er jo ikke JEG som skal melde flytting på vegne av ham, det må han jo gjøre selv osv. og jeg nevnte også at damen han hadde flyttet inn hos nok hadde interesse av at ingen på NAV visste det. Da ble saksbehandleren litt moralistisk og framholdt at "Det vil jeg ikke spekulere i i det hele tatt" osv. Jeg kjenner at jeg blir litt forbanna, det er forskjellsbehandling! Han ringer jo fordi de antar at JEG er uærlig, men han nekter plent å finne ut av det når jeg gratis forteller han hvem det er som faktisk er uærlig... (Ja, de to har barn sammen, så det vil gi utslag for hennes utvidede barnetrygd osv dersom han utsetter flyttemeldinga med 3 måneder.)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #18 Skrevet 18. mai 2010 Synd at h*n du snakket med ikke tok deg alvorlig. Vi ser i allefall svært alvorlig på at folk rasker til seg urettmessig av fellesskapets goder. Men det er et problem det der, at ene part ikke melder flytting.... Veldig synd. Men når det er sagt, har vi fått melding basert på obsevasjon, samt at vedkommende var så utrolig smart å legge det ut på facebook... Vi sender videre alle meldinger om mistanke om trygdesvindel til en etat som kun jobber med etterforskning av dette. OG blir man tatt, må man må betale tilbake, mange 100 - tusen gjerne.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2010 #19 Skrevet 18. mai 2010 Du har jo mange andre alternativ enn bare foskning da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå