tilletull Skrevet 18. mai 2010 #1 Skrevet 18. mai 2010 kommer dere inn i de vanlige klærne etter fødsel?? mine er for små ...må nok ut å handle
tingeling81 Skrevet 18. mai 2010 #2 Skrevet 18. mai 2010 tok lang tid før eg fekk på meg dei gamle buksene i alle fall... så blir nok mammakle ei stund framover den gongen her og...
Gjest Skrevet 18. mai 2010 #3 Skrevet 18. mai 2010 Her tok det lang tid, men tror dette er veldig individuelt! Kjøpte nye klær og slanket meg etterhvert til noen størrelser under den gamle str.
tilletull Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2010 Jeg tror jeg skal kjøpe meg noen skjørt så kan jeg bruke disse til jeg kommer inn mine gamle klær. Litt sånn løse og luftige skjørt.
2høstjenter og 1sommergutt Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 Jeg kommer til å bruke mammaklærne den første tiden etter fødslen, jeg gjorde det etter de to forrige fødslene også. Synes det er behagelig med klær som ikke strammer etter fødslen.
Grevinnen Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Det er jo så fantastisk fin mote for oss nå i sommer da damer! Tights og tunika (vide store fine!), skjuler jo kvapsete mager som bare det! Og jeg gleder meg til tights-olabuksene igjen, de bare ruller ned foreløpig (er i uke 32 nå) - men er jo super digg når man har født kan jeg tenke meg. Strammer ikke og sitter som støpt :-)
tilletull Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. mai 2010 genialt.........moten er på vår side ...
Mjølkekua Skrevet 18. mai 2010 #8 Skrevet 18. mai 2010 Jeg kjøpte noen klær rundt uke 12 som jeg bruker etter fødsel. Har også noe fra sist barseltid som jeg kan bruke. Min erfaring er at man har lite lyst til å ta på gravidtøy etter fødsel. Jeg har for det meste bare kjøpt "vanlig" tøy denne graviditeten, så kan nok bruke litt av det etterpå. Feks tights, ammesinglet og en tunika med knapper øverst. Eventuelt har jeg en olabukse i et par str større, ammesinglet og en bluse som ikke er tight.
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #9 Skrevet 19. mai 2010 Vil bare advare dere som skal amme mht tights/tunika moten..! Da sitter du der med tightsen og magen blottet (med mindre tunikaen er med knepping). Jeg brukte masse tights/tunika sist graviditet, men da jeg begynte å amme ble disse klærne liggende nederst, mer upraktiske ammeklær skal du lete lenge etter - med mindre du lite sjenert. Har kjøpt meg noen herlige klær fra boob denne gangen, gensere, singlet og t-shirts som jeg skal bruke til noen løse bukser! De henger klar og vasket i skapet, har lyst å ha de på nå!!!
noepågang FØDT Skrevet 19. mai 2010 #10 Skrevet 19. mai 2010 bimboline og aille aindre Det går helt fint å amme i tights og tunika, bare man har en lett singlet under tunikaen. Brett opp tunikaen og ned med singletten og vips ingen slappmage vises eller mye pupp. funker også bra tel høsten/vintern når man har på sæ store varme gensera med høy hals og diverse. en siglett under e superlurt! Heilt unødvendig med overprisa ammeklær. og singletta fins i mange farga og kain brukes lenge etter amminga e over. ammeklær e ikkje såå kult å bruke etter amminga bare et tips tel aille ammejeinte.
Glad tobarnsmamma Skrevet 19. mai 2010 #11 Skrevet 19. mai 2010 Det samme opplevde jeg ved forrige graviditet/fødsel.. Tights og tunika er veldig behagelig å gå med etterpå- men utrolig lite praktisk mtp amming... Selv om jeg hadde singlet under frister det ikke å dra opp tunikaen og sitte der i en stram tights og singlet og amme...hehe... Så kjøp i tilfelle tunika med stropper eller knapper,så de lett kan dras ned eller kneppes opp.
Gjest Skrevet 19. mai 2010 #12 Skrevet 19. mai 2010 Ja, jeg brukte også singlet inni hvis d ikke var veldig varmt ute, men med samme erfaring som Glede! J-08 + G-10 Fødeklar!!! Syns ellers at det er greit nok bare med en singlet under, men syns fortsatt det var ubehagelig kun å sitte med tightsen.. Derfor jeg har kjøpt ammeklær denne gangen, ikke et must, men da kan jeg slappe av og kanskje kose meg.. Husker jeg satt på Oslo city og ammet i tunika og tights, med magen ute, det hjalp ikke akkurat på utdrivningsrefleksen! Mangel på ammerom.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå